Η γυναικοκρατία στα δελτία ειδήσεων! Βαρύ το φορτίο για τη Μαρία στο Mega

Μαρία Σαράφογλου

Η άποψη μου…

email αναγνώστη

Γράφει ο Κ.Π.

Όλοι παρακολουθούμε δελτία ειδήσεων, και όλοι έχουμε την άποψη μας για πρόσωπα και γεγονότα, γύρω από την ενημέρωση. Με απλά λόγια νομίζω ότι δεν χρειάζεται πολύ σκέψη για να καταλάβει ο τηλεθεατής, ποιο κανάλι στηρίζει ποιόν, η σε ποιόν ασκεί δριμεία κριτική και για ποιους λόγους.

Οι καναλάρχες και οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης, στηρίζουν τη μια ή την άλλη πλευρά, ανάλογα με τα συμφέροντα του επιχειρηματία. Όποιος πιστεύει στην αξιόπιστη και αντικειμενική ενημέρωση κάνει μεγάλο λάθος. Ένα κανάλι ή γενικότερα ένα ΜΜΕ δεν παύει να είναι μια επιχείρηση, που πρωτίστως αποζητά το κέρδος, και τη διαφύλαξη των συμφερόντων της επιχείρησης.

Πέρα από την όποια ενημέρωση, βασικός στόχος είναι ο επηρεασμός της κοινής γνώμης, και ρόλο στην πολιτική ζωή του τόπου για την εύνοια του επιχειρηματία. Αυτό δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, αλλά διεθνής πρακτική, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Απλά στην Ελλάδα είμαστε πιο επιρρεπής σαν λαός, στα όσα μας σερβίρουν τα βραδινά δελτία ειδήσεων και ενημερωτικές εκπομπές. Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των τηλεθεατών παίζουν ρόλο τα πρόσωπα που παρουσιάζουν τα δελτία και τις εκπομπές.

Η σοβαρότητα, η πειθώ, η άρθρωση, η προσωπικότητα του ίδιου του παρουσιαστή/τρια, η εμφάνιση του, η μόρφωση, η επαγγελματική του πορεία, η εμπειρία, η γνώση ξένων γλωσσών, και πολλά άλλα στοιχεία, συνθέτουν το τέλειο πρόσωπο! Όλα αυτά είναι λίγο δύσκολο να τα βρεις σε ένα πρόσωπο αλλά υπάρχουν, τουλάχιστον στις ξένες τηλεοράσεις. Στην Ελλάδα έχω την εντύπωση ότι γίνεται ακριβώς το αντίθετο. Πιστεύουν ότι ένα γλυκό πρόσωπο, με γαλανά ή πράσινα μάτια, μπορεί να προσελκύσει πελατεία!

Δεν είναι τυχαίο, ότι ΑΝΤ1, MEGA, STAR, ΣΚΑΙ, ΔΤ-ΝΕΡΙΤ έχουν στα δελτία γυναίκες και μόνο ο ALPHA, άντρα. Αλλά και μικρότερα κανάλια, περιφερειακά ή τοπικά, ακολουθούν το ίδιο μοντέλο. Δεν έχω τίποτα με τις γυναίκες. Πραγματικά τις λατρεύω και τους έχω απόλυτη εμπιστοσύνη. Άλλωστε πολλές φορές τους ανέθεσα δύσκολες αποστολές. Έχοντας μάλιστα συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα γυναικεία ονόματα στον τηλεοπτικό χώρο της ενημέρωσης, είμαι και εγώ θαυμαστής κάποιων κοριτσιών. Πολλά κορίτσια όμως, δεν με έχουν πείσει, ότι μπορούν να σηκώσουν το βάρος της ενημέρωσης ή ψυχαγωγίας. Τους λείπει η βαρύτητα της Λιάνας Κανέλη, της Ελλης Στάη ή και της πάλαι ποτέ Εύης Δεμίρη και άλλων κοριτσιών. Ακόμη και η Μαρία Χούκλη που φέραμε από τη Θεσσαλονίκη πριν χρόνια δεν έχει… Πείσει.

Η Μαρία Σαράφογλου είναι μια τέτοια περίπτωση. Το κορίτσι μπορεί να έχει πολύ καλές σπουδές να μιλάει ξένες γλώσσες, να είναι όμορφη, αλλά δεν μπορεί να αντέξει το βάρος ενός δελτίου, κάνοντας ένα πέρασμα από την ΕΡΤ, ούτε ταιριάζει στο προφίλ του MEGA. Ίδια περίπτωση είναι STAR, ΣΚΑΙ, ΑΝΤ1. Ο κόσμος δεν έχει πειστεί, ούτε από τα πρόσωπα, ούτε από την ενημέρωση, γι΄αυτό και έχει γυρίσει την πλάτη του στα δελτία. Σε καμία περίπτωση ξένο μεγάλο δίκτυο δεν θα τολμούσε ένα τέτοιο πείραμα. Μόνο το φοβισμένο βλέμμα και η φωνή που βγαίνει από τον ουρανίσκο, θα είχαν μετρήσει αρνητικά. Ευχή μου να πάει πολύ καλά. Δύσκολα όμως Θα σταδιοδρομήσει ως κεντρική παρουσιάστρια.

Όσο για κάποιες άλλες παρουσιάστριες, σε πρωινάδικα, μεσημβρινά ή απογευματινά, που καβάλησαν γρήγορα το καλάμι, καλό είναι να κατέβουν γιατί το σύστημα θα τις αποβάλλει. Και μην ξεχνάμε τη φράση της Marilyn Monroe όταν υπέγραψε το πρώτο της συμβόλαιο για να παίξει σε ταινία: «Επιτέλους τώρα θα σταματήσω να παίρνω τσιμπούκια».

Κάτι ανάλογο είχε πει σε συνέντευξη της και η Monica Bellucci όταν ρωτήθηκε αν συμβιβάστηκε για να κάνει καριέρα: «Εδώ έχεις να επιλέξεις Κουζίνα ή καριέρα με όλες τις συνέπειες του κρεβατιού!». Βέβαια αυτό δεν είναι ο κανόνας, υπάρχουν εξαιρέσεις και γυναικεία «διαμάντια» στο χώρο που αξίζουν το θαυμασμό και την αγάπη μας.

Όπως και η άλλη πλευρά της Ελληνικής τηλεόρασης, που είναι γεμάτη με εκπομπές πασαρέλας από παρουσιάστριες, με αποκριάτικο μακιγιάζ, τακούνι 25 πόντους τουαλέτα ή ντύσιμο «αλαμπρετσάτο», σαρκώδη χείλη, σέξυ σώμα και μυαλό κότας. Αυτές δεν ξέρω που απευθύνονται, σε κότες ή κοκόρια!!! Κι όμως κάνουν καριέρα χάρις σε αυτά. Άλλωστε η τηλεόραση είναι καθρέφτης της κοινωνίας μας. Αυτό μας ταιριάζει.

Στο παρελθόν είχαμε απορρίψει σε ακροάσεις κορίτσια, που σήμερα παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ψυχαγωγία και ενημέρωση. Εξακολουθώ να έχω την ίδια άποψη. Υπήρχαν και υπάρχουν πολύ μεγαλύτερα ταλέντα. Απλά είχαν την ατυχία να μην έχουν γνωριμίες και καλές δημόσιες «σχέσεις» και γάμους.

Αν αναφέρω ονόματα θα πέσετε από τα σύννεφα. Δεν είναι τυχαίο ότι, υπάρχουν περιπτώσεις, που θα έπρεπε να έχουν «συνταξιοδοτηθεί» και να δώσουν τη θέση τους σε νέα πρόσωπα, ενώ συνεχίζουν να μας ταλαιπωρούν με την εύνοια των αφεντικών τους. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα που θα αναδείξουμε προσεχώς, όπως και την καθημερινή πολιτικολογία, από πολιτικά και κυβερνητικά στελέχη, που δεν αφήνουν τον Έλληνα να ησυχάσει και να ηρεμήσει, μέσα από καθημερινές πολιτικές και ενημερωτικές εκπομπές. Συγκρούσεις και σκυλοκαβγάδες, που πολλές φορές είναι και πεζοδρομιακοί. Κάτι που δεν συμβαίνει σε τέτοια έκταση σε Ευρώπη και Αμερική, με πληθυσμό δεκάδων εκατομμυρίων.

Μακάρι όμως μέσα από την τηλεόραση, και στην Ελλάδα να αναδείξουμε μια Barbara Walters, Oprah Winfrey ή Christiane Amanpour. Το έχουμε ανάγκη.

Comments are closed.