«Οι μηχανικοί φταίνε – Η διοίκηση της VW δεν είχε ιδέα για το λογισμικό»

Τον ομολογουμένως δύσκολα πιστευτό ισχυρισμό ότι ορισμένοι μηχανικοί της Volkswagen τοποθέτησαν-με δική τους πρωτοβουλία- το σύστημα παραποίησης μετρήσεων των ρύπων στα αυτοκίνητα της εταιρείας, προέβαλε χθες, κατά την κατάθεσή του στο Κογκρέσο, ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας στις ΗΠΑ, επιμένοντας μάλιστα ότι οι διοικήσεις σε Γερμανία και ΗΠΑ δεν είχαν γνώση του θέματος.

«Οι μηχανικοί φταίνε - Η διοίκηση της VW δεν είχε ιδέα για το λογισμικό»

Ακόμη και ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος (CEO) της VW στις ΗΠΑ, Μάικλ Χορν, παραδέχθηκε ότι δεν είναι εύκολο να πιστέψει κανείς τον ισχυρισμό του, πως η τοποθέτηση του λογισμικού-απάτη στα οχήματα δεν ήταν επίσημη, εταιρική απόφαση, αλλά πρωτοβουλία κάποιων μηχανικών στην Γερμανία.

Καταθέτοντας σε ειδική επιτροπή στη Βουλή των Αντιπροσώπων των Ηνωμένων Πολιτειών, ο Χορν εξήγησε ότι η μέθοδος ελέγχου των εκπομπών διαφέρει μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης λόγω των διαφορετικών επιτρεπτών ορίων ρύπων, αφήνοντας να εννοηθεί ότι αυτό ήταν προφανώς και το κίνητρο για την εγκατάσταση του «πειραγμένου» λογισμικού, αφού διαφορετικά η εταιρεία δεν θα μπορούσε να ανταποκριθεί στα στάνταρ των ΗΠΑ.

Το σύστημα άρχισε να χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα Volkswagen που κινούνται με ντίζελ από το 2009. Την άνοιξη του 2014 είχε περιέλθει σε γνώση της εταιρείας μία ανεξάρτητη έκθεση που γνωστοποιούσε ότι δύο από τα μοντέλα των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων της έδειχναν παρατυπίες στην εκπομπή των ρύπων, αλλά το απέδιδε σε τεχνικά προβλήματα με τους ελέγχους.

Ο Χόρν σημείωσε ότι η εταιρεία ειδοποίησε τις αμερικανικές αρχές ότι χρησιμοποιούσε συστήματα αναστολής ελέγχου των εκπομπών στις 3 Σεπτεμβρίου φέτος (2015) και ότι πριν από αυτό ο ίδιος δεν είχε ιδέα τι ήταν αυτά τα συστήματα.

Δεσμεύθηκε για την αποζημίωση των πελατών και την αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων στην απόδοση των οχημάτων, διαβεβαιώνοντας ότι η εταιρεία είναι έτοιμη να δεχθεί τις επιπτώσεις. Παραδέχθηκε πάντως ότι ίσως χρειαστούν χρόνια για να ολοκληρωθούν οι «επιδιορθώσεις» στα αυτοκίνητα. Παράλληλα ζήτησε συγγνώμη και υποσχέθηκε να συνεργαστεί με την επιτροπή.

«Πως απαιτεί να τον πιστέψουμε;»
Οι βουλευτές εξαπέλυσαν δριμεία κριτική εναντίον του και εναντίον της εποπτεύουσας αρχής των ΗΠΑ. Ο Κρις Κόλινς- ρεπουμπλικανός από τη Νέα Υόρκη- απέρριψε σε έντονο ύφος τους ισχυρισμούς του Χορν ότι η χρήση των συστημάτων παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων, δεν ήταν επίσημη απόφαση της διοίκησης της εταιρείας.

«Απορρίπτω κατηγορηματικά όλα όσα λέει η Volkswagen για μερικούς κακόβουλους μηχανικούς. Είτε η διοίκηση της VW είναι ανίκανη ή είναι συνένοχοι όλοι σε μια τεράστια συγκάλυψη που συνεχίζεται μέχρι σήμερα» δήλωσε φανερά ενοχλημένος ο Κόλινς.

«Η Volkswagen πρόδωσε ένα έθνος…Αναπόφευκτα θα καταβάλλει μεγάλο τίμημα για το βρώμικο μυστικό της. Το πώς θα ανταποκριθεί σε αυτή την αποτυχία, θα καθορίσει το αν θα οικοδομήσει εκ νέου ή αν θα διαβρώσει περαιτέρω την εμπιστοσύνη του κοινού» δήλωσε ο Φρεντ Άπτον, έτερος ρεπουμπλικάνος βουλευτής από το Μίσιγκαν.

Στο μεταξύ, η πολιτεία του Τέξας μήνυσε την εταιρεία για ψευδή διαφήμιση αυτοκινήτων με υποτιθέμενη καθαρή τεχνολογία.

Έρευνες στη Γερμανία
Στη Γερμανία, ο όμιλος έθεσε χθες σε διαθεσιμότητα 10 ανώτατους αξιωματούχους, μεταξύ των οποίων και οι τρεις ανώτεροι μηχανικοί, κατόπιν εσωτερικής έρευνας. Το σκάνδαλο, η μεγαλύτερη επιχειρηματική κρίση στην 78χρονη ιστορία της Volkswagen, εξανάγκασε σε παραίτηση των διευθυντή της Μάρτιν Βίντερκορν, επικεφαλής επί πολλά χρόνια.

Νωρίς χθες, Γερμανοί εισαγγελείς πραγματοποίησαν αιφνιδιαστική έρευνα σε γραφεία της εταιρείας και σπίτια υπαλλήλων, προχωρώντας σε κατάσχεση εγγράφων και ηλεκτρονικών μέσων, στο πλαίσιο έρευνας που διεξάγεται για να διαπιστωθεί αν η εταιρεία παραποίησε τους ελέγχους και στην Ευρώπη.

Η VW αανακοίνωσε ότι υποστηρίζει τις έρευνες και ότι έχειπαραδώσει στις αρχές «μια περιεκτική σειρά» ντοκουμέντων.

Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι αντιμέτωπη με ζημίες άνω των 35 δισ. ευρώ και οι ποινές που θα της επιβληθούν θα εξαρτηθούν και από το πόσα χρήματα θα αποδειχθεί ότι κέρδισε από την παραποίηση των μετρήσεων ρύπων σε τεστ στις ΗΠΑ.
Πηγή ethnos.gr

Comments are closed.