Πρόστιμα της τροχαίας ανάλογα με το εισόδημα του παραβάτη

Πρόστιμα της τροχαίας

…και κοινωνικές ποινές εξυπηρέτησης θυμάτων

Αναλογικά με το εισόδημα πρόστιμα για παραβάσεις του ΚΟΚ, ώστε να είναι αποτρεπτικά το ίδιο είτε κάποιος είναι άνεργος είτε έχει μεγάλα εισοδήματα, εξετάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και κοινωνικές ποινές εξυπηρέτησης θυμάτων τροχαίων από αυτούς που τα προκάλεσαν, όπως είπε ο υφυπουργός Ν. Μαυραγάνης Στο Κόκκινο και τους Π. Αγγελόπουλο και Γ. Τραπεζιώτη. Δημιουργήθηκε ηλεκτρονική πλατφόρμα εκπαίδευσης στις πραγματικές κυκλοφοριακές συνθήκες για παιδιά, εφήβους και ενήλικες, που εξετάζεται να ενταχθεί και στα σχολεία.

Με αφορμή το πρόσφατο τραγικό δυστύχημα στο οποίο ενεπλάκη όχημα που κινείτο με εξαιρετικά μεγάλη ταχύτητα, ο κ. Μαυραγάνης αναφέρθηκε στις κινήσεις που γίνονται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον τομέα της οδικής ασφάλειας, στο πλαίσιο της εκτενούς συνέντευξης που παραχώρησε στον 105,5 Στο Κόκκινο για την απεργία στα μέσα μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας.

Πρόσφατα, όπως είπε, υπήρξε επαφή με την διακομματική κοινοβουλευτική επιτροπή για την οδική ασφάλεια, όπου προτάθηκαν από το υπουργείο δύο προτάσεις σε καινοφανή κατεύθυνση.

Αναλογικό με το εισόδημα το πρόστιμο

Η μία αφορά την αναλογικοποίηση των προστίμων σε σχέση με το εισόδημα, όπως ανέφερε ο κ.Μαυραγάνης. «Είναι προφανές ότι άνθρωποι άνεργοι ή με πολύ χαμηλό εισόδημα θα μπορούσαν να συνετιστούν με ένα πρόστιμο 20, 30, 50 ευρώ. Τα ίδια ακριβώς ποσά για κάποιον με εισόδημα άνω των 100.000 ευρώ είναι ασήμαντα … Όλοι πρέπει να συνετίζονται από τα πρόστιμα, αυτός είναι ο σκοπός τους, αλλά και να λειτουργούν αποτρεπτικά».

«Έχουμε προτείνει μία συγκεκριμένη διαδικασία στην Επιτροπή, περιμένουμε τις απόψεις τους, είδαμε θετική ανταπόκριση από το Κοινοβούλιο», όπως ανέφερε.

Κοινωνική εργασία υποστήριξης των θυμάτων για τους παραβάτες

Η δεύτερη αφορά την εισαγωγή, «εναλλακτικά ή υποχρεωτικά, ως ποινή, στις περιπτώσεις που προκαλούνται δυστυχήματα που έχουν ως συνέπεια και τραυματισμό, η υποχρεωτική συμμετοχή σε προγράμματα εξυπηρέτησης των ανθρώπων που έχουν υποστεί κακώσεις σωματικές, βλάβες ή μόνιμες αναπηρίες, από τροχαία, των ατόμων που είχαν συμμετοχή σε αυτά».

«Να είναι μία μορφή κοινωνικής ποινής βαθιά ανθρωπιστική και συνειδησιακή που επαναφέρει τον άνθρωπο εκεί που πρέπει, να συνειδητοποιεί ότι αυτό το οποίο κάνει, να βλάπτει μία ανθρώπινη ζωή είτε με διαρκή είτε με προσωρινό χαρακτήρα, είναι εντελώς έξω από την ανθρώπινη φύση», συνέχισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Έχουμε συμμετοχή και συνεργασία με όλες τις επιτροπές και τις αστικές μη κερδοσκοπικές δομές που δραστηριοποιούνται στην πρόληψη και την καταστολή των τροχαίων»

Ηλεκτρονική πλατφόρμα εκπαίδευσης για όλους

Η εκπαίδευση των πολιτών στην σωστή οδηγική συμπεριφορά είναι επίσης κρίσιμη και σε αυτή την κατεύθυνση δημιουργήθηκε η πλατφόρμα του edrive που «εν είδει παιχνιδιού, ανάλογα με την ηλικία του καθενός … ειδικά των παιδιών και των εφήβων μαθαίνει αρχικά σε μία εικονική πραγματικότητα το πώς ακριβώς είναι οι πραγματικές κυκλοφοριακές συνθήκες», ανέφερε ο υφυπουργός.

«Αυτό πρέπει να περάσει και στα σχολεία, το έχουμε ζητήσει επισήμως από το υπουργείο Παιδείας και τους επόμενους μήνες θα γίνει διαβούλευση με τον υπουργό».

Χτες, τον κρίσιμο ρόλο της εκπαίδευσης και των προτύπων στην διαμόρφωση υπεύθυνων οδηγών τόνισε μιλώντας στον 105,5 Στο Κόκκινο ο «Ιαβέρης», ο οποίος αναρρωτήθηκε χαρακτηριστικά πώς ένα παιδί που βλέπει τον πατέρα του να οδηγεί ξαπλωμένος, καπνίζοντας, βρίζοντας, κορνάροντας, με τη μητέρα του να έχει αγκαλιά ένα παιδί σαν αερόσακο, «από πού κι ως πού θα γίνει καλύτερο; Αφού θαυμάζει αυτό το γελοίο υποκείμενο».

Επαφές σε κοινοτικό και διεθνές επίπεδο

Επίσης, ο κ. Μαυραγάνης ανέφερε ότι πρόσφατα στη Γενεύη υπήρξε συνάντηση με ευρωπαϊκά φόρα που δραστηριοποιούνται στον ίδιο τομέα και στο τέλος του Μαρτίου στη Μάλτα «φιλοδοξούμε να έχουμε μία συνάντηση με τις αρμόδιες επιτροπές του ΟΗΕ και της ΕΕ για να χαράξουμε μία θεσμοθετημένη πορεία κατά των τροχαίων δυστυχημάτων και ατυχημάτων».

«Δεν είναι μόνο αυτή καθαυτή η ταχύτητα που προκαλεί τα ατυχήματα», σημείωσε ο κ.Μαυραγάνης, αναφέροντας ότι «στην Ελλάδα δεν έχει ενεργοποιηθεί το κάτω όριο των ταχυτήτων που επίσης δημιουργεί πολλά προβλήματα, ειδικά σε περιόδους με πυκνή έξοδο» από αστικά κέντρα.

«Πρέπει να γίνει συνείδηση σε όλους ότι η μέση οδός και στην ταχύτητα και την οδηγική συμπεριφορά είναι η λύση … ταχύτητες πάντα ανάλογες με το οδόστρωμα στο οποίο κινούμαστε», όπως είπε.
Πηγή stokokkino.gr

Comments are closed.