13 Ελληνες startuppers, με το #DigitalGreece by ΥπΨΗΠΤΕ

…στη μεγάλη έκθεση καινοτομίας SXSW2019 στο Ωστιν του Τέξας – ΒΙΝΤΕΟ

Δεκατρείς από τις καλύτερες ελληνικές startups ταξίδεψαν στο Ωστιν του Τέξας, μέσω της πρωτοβουλίας #DigitalGreece του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, για να λάβουν μέρος στη μεγάλη έκθεση καινοτομίας, τεχνολογίας και επιχειρήσεων, SXSW2019 (8-17 Μαρτίου).
Πρόκειται για την πρώτη επίσημη ελληνική συμμετοχή σε μια από τις σημαντικότερες εκθέσεις στον πλανήτη, με περισσότερους από 100.000 επιχειρηματίες, επενδυτές και ανώτερα στελέχη επιχειρήσεων από όλο τον κόσμο. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σε προηγούμενες διοργανώσεις της SXSW έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση στο παγκόσμιο επιχειρηματικό στερέωμα σημερινοί κολοσσοί της καινοτομίας, όπως το Twitter.
Με την υποστήριξη του ΥπΨΗΠΤΕ, του Hellenic Initiative, της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα και με τη συνεργασία του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου και της ID-GC, οι Ελληνες startuppers παρουσίασαν τα καινοτόμα projects τους σε υποψήφιους πελάτες και επενδυτές, ήρθαν σε επαφή με εταιρείες του κλάδου τους με τις οποίες αντάλλαξαν εμπειρίες, ενώ είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις πλέον πρόσφατες εξελίξεις στους τομείς τους, αλλά και να συμμετάσχουν στο διάλογο για τη διαμόρφωση της κοινωνίας του αύριο.
Το #DigitalGreece έκανε το πρώτο του βήμα με την οργάνωση της συμμετοχής 128 ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης τον περασμένο Σεπτέμβριο. Συνεχίστηκε φιλοξενώντας 16 startups στη 34η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού, Philoxenia 2018, 10 startups στη μεγαλύτερη Έκθεση Τεχνολογίας του κόσμου, CES 2019 (Λας Βέγκας), 10 νεοφυών επιχειρήσεων στην 11η Διεθνή Έκθεση Κτηνοτροφίας και Πτηνοτροφίας, Zootechnia 2019, 10 startups στην 36η Έκθεση για τον κλάδο της δόμησης και των κατασκευών, Infacoma 2019, 10 νεοφυών επιχειρήσεων στη μεγαλύτερη έκθεση παγκοσμίως για την ψηφιακή επικοινωνία, MWC2019 (Βαρκελώνη), 18 στη Διεθνή Εκθεση Τροφίμων και Ποτών ΔΕΤΡΟΠ και 8 στην Agrothessaly της Λάρισας.
Οι 13 ελληνικές startups που έλαβαν μέρος στην SXSW2019 δραστηριοποιούνται σε κλάδους όπως η εκπαίδευση, οι ιατρικές τεχνολογίες, οι επικοινωνίες, η ρομποτική, η δημιουργική βιομηχανία, ο τουρισμός κ.ά. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τις: The Tipping Point, Loceye, Vertitech, Orama VR, PD Neurotechnology, Tutobo Educational Robotics, Racecheck, Edit59, Social Experience, Sustainable Food Movement in Greece, Blendo, Viral – Loops, Spotlight POS – Spotfolio.
Οπως τόνισε ο Γιώργος Χριστοφορίδης, σύμβουλος της Helexpo, αρμόδιος για το project «#DigitalGreece powered by ΥπΨΗΠΤΕ»: «Το #DigitalGreece, μια ιδέα του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκου Παππά, έχει στόχο να αφήσει το σημάδι της Ελλάδας στον παγκόσμιο χάρτη της καινοτομίας. Τόσο στη Θεσσαλονίκη, όπου οι 128 ελληνικές startups βρέθηκαν ακριβώς δίπλα στο περίπτερο των ΗΠΑ (τιμώμενης χώρας) και ήρθαν σε επαφή με γίγαντες της τεχνολογίας, όπως η ΙΒΜ και η Facebook, όσο και στο Λας Βέγκας, στη Βαρκελώνη και –τώρα- στο Τέξας, οι νέοι Ελληνες επιστήμονες και επιχειρηματίες απέδειξαν πως δεν έχουν τίποτε να ζηλέψουν από τον παγκόσμιο ανταγωνισμό. Το αντίθετο. Η χώρα μας έχει ό,τι χρειάζεται σε ανθρώπινο επιστημονικό δυναμικό, ώστε –με την κατάλληλη υποστήριξη- να διαπρέψει διεθνώς. Και αυτό ακριβώς θα κάνουμε, προκειμένου να ανασχέσουμε το φαινόμενο του brain drain και, τελικά, να το ανατρέψουμε. Να το μετατρέψουμε σε brain gain».

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ, ΤΑ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ 13 STARTUPS
Blendo: H Blendo είναι μια καινοτόμος πλατφόρμα διαχείρισης και επεξεργασίας δεδομένων, μέσω της οποίας κάθε εταιρεία καθίσταται ικανή να εξάγει σημαντικό αριθμό κρίσιμων δεδομένων (π.χ. σχετικά με πωλήσεις, μάρκετινγκ, υποστήριξη πελατών κ.ά.), τα οποία βρίσκονται διαμοιρασμένα σε διαφορετικές υπηρεσίες στο cloud. Ακολούθως, η εταιρεία τα ενσωματώνει ώστε να δημιουργήσει τη δική της «cloud-based» αποθήκη δεδομένων, πολύτιμων στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Κώστας Παρδάλης, Blendo


Edit59: Το Edit59 είναι μια εταιρεία παραγωγής βίντεο στο διαδίκτυο, η οποία προσφέρει αποτελεσματικότερη επικοινωνία σε επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα, χρησιμοποιώντας και τεχνικές AR και VR.

Πάνος Κωστούρος, edit 59


Loceye: H Loceye, νεοφυής εταιρεία με έδρα τη Θεσσαλονίκη, έχει αναπτύξει τεχνολογία eye-tracking, καταγράφοντας το λεγόμενο visual engagement, δηλαδή τα σημεία και τα στοιχεία όπου εστιάζει το βλέμμα του ο χρήστης όταν βρίσκεται μπροστά σε μία ιστοσελίδα, αφίσα ή διαφημιστική καμπάνια.Με τον τρόπο αυτό, έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει τις τάσεις και προτιμήσεις των καταναλωτών και εν δυνάμει πελατών.

Κωνσταντίνος Αλέξογλου, Loceye

OramaVR: Η OramaVR δίνει τη δυνατότητα εκπαίδευσης ακριβείας σε χειρουργούς, μέσω εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας (AR/VR). Ουσιαστικά, προτείνει ένα ενδιάμεσο στάδιο πολύτιμης εμπειρίας, μετά τη θεωρία και πριν ο γιατρός έρθει σε επαφή με επεμβάσεις σε πραγματικούς ασθενείς. Πρόκειται για μια startup spinoff του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας, έχει την έδρα της στο Επιστημονικό και Τεχνολογικό Πάρκο Κρήτης, γραφεία στις ΗΠΑ. και συνεργασίες με νοσηλευτικά ιδρύματα και γνωστούς ορθοπεδικούς χειρουργούς σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Σταύρος Κατέρος, OramaVR

Racecheck: Η Racecheck είναι μια πλατφόρμα που βοηθά ερασιτέχνες αθλητές να ανακαλύψουν και να αξιολογήσουν διεθνείς διοργανώσεις αθλημάτων αντοχής. Αθλητές κάθε επιπέδου βρίσκουν και εγγράφονται στους αγώνες που πραγματικά τους ενδιαφέρον, σχεδιάζουν και κλείνουν το ταξίδι τους, προπονητικά προγράμματα, αλλά και συναγωνίζονται τους υπόλοιπους χρήστες στην πλατφόρμα, γνωρίζοντας την κατάταξή τους μέσω gamification. Κάτι σαν ένα… tripadvisor για αθλητές, δηλαδή.

Αλέξανδρος Τάντι, racecheck


Social Experience: Η Social Experience προσφέρει υπηρεσίες σε εταιρείες αλλά και σε ιδιώτες, προκειμένου να χτίσουν το ψηφιακό τους προφίλ, ανοίγοντας νέους δρόμους επικοινωνίας, διαφήμισης και προβολής, ανταποκρινόμενη στον τρόπο με τον οποίο τόσο οι εταιρείες όσο και οι ιδιώτες εξελίσσονται και δημιουργούν.

Γιαννης Κρικρής, social experience

Tutobo Educational Robotics: Η Tutobo προσφέρει σε παιδιά ηλικίας από 6 χρόνων τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με τον προγραμματισμό, παίζοντας με έναν εξωγήινο, τον Max και το διαστημόπλοιό του, Tobo. Η επιτυχημένη συγγραφή κώδικα, βοηθά τους Max & Tobo στις διαγαλαξιακές περιπέτειες τους, ανταμείβοντας –μέσω του παιχνιδιού- τα παιδιά για την προσπάθειά τους.

Βασίλης Γκινόπουλος, tutobo –

Vertitech: Η Vertitech είναι εταιρεία διαχείρισης εκπαιδευτικών συστημάτων και ανάπτυξης λογισμικών με εξειδίκευση σε εφαρμογές κάθετων αγορών. Προσφέρει ολιστικές λύσεις διαχείρισης, ειδικά σχεδιασμένες και παραμετροποιημένες για κάθε επιχείρηση. Το 2015, η εταιρεία έλαβε την πρώτη της επένδυση για το εκπαιδευτικό προϊόν «Classter», από την Odyssey Venture Partners – έναν επενδυτικό οργανισμό που βοηθά τις ανερχόμενες ελληνικές εταιρίες οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ICT), να αποκτήσουν εξωστρεφή χαρακτήρα και ισχυρή παρουσία στην παγκόσμια αγορά.

Νίκος Νίκου, Classter

Spotlight POS: Η πρώτη ελληνική υπηρεσία ασύρματης παραγγελιοληψίας και διαχείρισης καφέ, μπαρ, club, beach bar και κέντρων διασκέδασης. Με ένα ευφυές σύστημα δικτυακού συγχρονισμού, η υπηρεσία «Spotlight» διατηρεί αδιάκοπη την παραγγελιοληψία και ομαλή τη λειτουργία του καταστήματος, ακόμη και σε συνθήκες με περιορισμένο ή καθόλου ίντερνετ. Στόχος της είναι να προσφέρει ιδανικές συνθήκες σε επιχειρήσεις ψυχαγωγίας που θέλουν να εξαλείψουν τις ουρές αναμονής, αλλά και την ανάγκη να κουβαλά ο πελάτης μετρητά και πορτοφόλι πάνω του.

Μαργαρίτα Δόμπα, SpotlightPOS

Sustainable Food Movement in Greece: Το Sustainable Food Movement in Greece είναι ένα κίνημα που σκοπό έχει να ενημερώσει αρχικά επαγγελματίες της εστίασης και, κατόπιν, το ευρύτερο κοινό σχετικά με τις δυνατότητες της αειφόρου ανάπτυξης της γαστρονομίας και της ελαχιστοποίησης της σπατάλης των τροφίμων. Στοχεύει στη δημιουργία της πρώτης Σχολής Sustainable Gastronomy στην Ελλάδα. Τα workshops και οι εκπαιδευτικές του δράσεις υλοποιούνται μέσω ψηφιακής πλατφόρμας, ενώ η ψηφιακή εφαρμογή Foodity θα βοηθά τους χρήστες να εντοπίσουν περισσευούμενο φαγητό στην περιοχή τους, το οποίο μπορούν να καταναλώσουν ή να δωρίσουν σε κάποιον που έχει ανάγκη.
Viral Loops: H Viral – Loops ασχολείται με την εύκολη και αυτοματοποιημένη δημιουργία προγραμμάτων ιογενούς μάρκετινγκ (Viral & Referral Marketing). Μέσω του Viral-Loops, κάθε επιχείρηση μπορεί να «χτίσει» μέσα σε ελάχιστα λεπτά μία καμπάνια, στο πλαίσιο της οποίας ο ένας χρήστης μπορεί να συστήνει τον άλλο. Η Viral-Loops δημιουργήθηκε από την GrowthRocks, το πρώτο και μεγαλύτερο Growth Hacking Agency στην Ελλάδα, με πελάτες εντός και εκτός συνόρων.

Θωμάς Παπασπύρος, Viral Loops

Comments are closed.