Μητσοτάκης: Το 112 θα λειτουργήσει στο τέλος του χρόνου

Η ενδιάμεση λύση που ζήτησε ο πρωθυπουργός

Επίσκεψη Μητσοτάκη στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο των επισκέψεών του στα Υπουργεία, επισκέφθηκε σήμερα στις 17.00 το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ο Πρωθυπουργός προήδρευσε σύσκεψης στην οποία συμμετείχαν ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, κ. Γεώργιος Γεωργαντάς, ο Υφυπουργός για θέματα Ψηφιακής Στρατηγικής κ. Γρηγόρης Ζαριφόπουλος και ο Διευθυντής του Πολιτικού Γραφείου του Υπουργού κ. Κωνσταντίνος Χαμπίδης. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε η εγκατάσταση του ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης 112 η οποία θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Στο μεσοδιάστημα, με πρωτοβουλία της Κυβέρνησης, θα εφαρμοστεί μία εναλλακτική λύση για την άμεση ενημέρωση των πολιτών όταν υπάρχει έκτακτη ανάγκη, με τη συνδρομή των τριών τηλεπικοινωνιακών παρόχων κινητής τηλεφωνίας. Εξετάστηκαν, επίσης, θέματα που αφορούν την απλοποίηση και ψηφιοποίηση διαδικασιών έτσι ώστε να διευκολυνθεί η επικοινωνία πολιτών και επιχειρήσεων με το Δημόσιο.
Μετά τη λήξη της σύσκεψης, ο Πρωθυπουργός έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:
«Θέλω να συγχαρώ την ηγεσία του νεοσύστατου Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Να ευχηθώ καλή δύναμη και καλή επιτυχία στον κρίσιμο τομέα δημόσιας πολιτικής που αναλαμβάνουν. Χαίρομαι, διότι εδώ, στο Υπουργείο, έχουμε κάνει πράξη αυτή την ειδική σύνθεση μεταξύ άξιων κοινοβουλευτικών στελεχών και στελεχών που έχουν έρθει από την αγορά για να υποστηρίξουν αυτή την πολύ σημαντική προσπάθεια, στην οποία επέλεξα και προσωπικά να εμπλακώ περισσότερο.
Το κάνω αυτό, διότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους αποτελεί μονόδρομο για τη χώρα μας και το κράτος πρέπει, επιτέλους, να τεθεί στην υπηρεσία του πολίτη. Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο εάν απλοποιηθούν δραστικά οι διαδικασίες, αποκτήσουν ψηφιακό χαρακτήρα και συνδεθούν οι βάσεις δεδομένων. Για να μπορέσουμε, επιτέλους, να επικοινωνούμε με το ελληνικό Δημόσιο είτε είμαστε πολίτες, είτε επιχειρήσεις, με μεγάλη ευκολία, κατά προτίμηση από το σπίτι μας ή από τον χώρο εργασίας.
Έχουμε, λοιπόν, πολύ φιλόδοξα σχέδια σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και με το νέο υπουργείο, το οποίο ουσιαστικά ιδρύουμε. Αποτελεί τη σημαντικότερη παρέμβαση την οποία κάνουμε στην οργάνωση της κυβέρνησης. Και έχουμε, βέβαια, ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο το οποίο εμπιστεύονται. Και πολύ σύντομα θα δουν συγκεκριμένα έργα για τη διευκόλυνση στην καθημερινότητά τους.
Τώρα, για το ζήτημα του 112, θα πω μόνο ότι τα χρονοδιαγράμματα, τα οποία έχουμε θέσει στο υπουργείο, είναι απολύτως δεσμευτικά. Το 112 θα έπρεπε να λειτουργεί, εδώ και πάρα πολύ καιρό. Θα λειτουργήσει -καθώς φαίνεται- στο τέλος του χρόνου. Αλλά επειδή δεν μπορούμε να περιμένουμε και επειδή οι φυσικές καταστροφές δεν ξέρουμε πότε θα χτυπήσουν, έχω ζητήσει από τον Υπουργό, σε συνεννόηση με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας, να έχουμε μία ενδιάμεση λύση, έτσι ώστε εντός ενός μηνός, να μπορούμε να αποστέλλουμε γραπτά μηνύματα, εφόσον το κρίνει απαραίτητο η Πολιτική Προστασία, σε κινητά σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Είναι μία λύση, η οποία θα μας επιτρέψει να μπορούμε, επιτέλους, να κάνουμε το αυτονόητο: Να επικοινωνούμε άμεσα και να ενημερώνουμε τους πολίτες για επικίνδυνες καταστάσεις, οι οποίες μπορεί να είναι προβλέψιμες.
Αναμένω και θα παρακολουθώ πολύ αυστηρά την υλοποίηση αυτού του χρονοδιαγράμματος. Δεν μπορώ να δεχθώ ότι στην Ελλάδα του 2019, μπορεί να χαθεί έστω και μία ανθρώπινη ζωή, επειδή κάποιος πολίτης δεν μπόρεσε να ειδοποιηθεί. Άρα, βάζουμε ένα τέλος σε αυτή την ιστορία και πολύ σύντομα οι πολίτες θα δουν αποτελέσματα.
Και πάλι συγχαρητήρια και καλή δύναμη στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Υπάρχει ένα εξαιρετικό επιτελείο και όλοι περιμένουμε με πολύ μεγάλη προσδοκία γρήγορα αποτελέσματα».

Comments are closed.