Συναυλίες στα πρόθυρα (νευρικής) κρίσης

Τα ακριβά εισιτήρια και τα μέτρα λιτότητας κρατούν εφέτος τους μουσικόφιλους μακριά από τις μεγάλες μουσικές εκδηλώσεις. Προχθές το βράδυ το αθηναϊκό κοινό ευτύχησε να παρακολουθήσει μια από τις πιο ενδιαφέρουσες συναυλίες των τελευταίων χρόνων. Ο Βραζιλιάνος Καετάνο Βελόζο δεν διέψευσε τις προσδοκίες μας αποδεικνύοντας ότι στα 67 χρόνια του εξακολουθεί να αποτελεί έναν από τους πιο εμπνευσμένους καλλιτέχνες του πλανήτη.

Και όμως, το Ηρώδειο δεν ήταν, όπως θα περίμενε κάποιος, γεμάτο. Μήπως ο Βελόζο δεν είναι τόσο γνωστός στη χώρα μας; Αν κρίνουμε από τις αντιδράσεις του κοινού, το οποίο έδειξε να γνωρίζει καλά αυτά που άκουγε, η απάντηση είναι μάλλον αρνητική. Να φταίει άραγε το γεγονός ότι ξεκίνησαν οι άδειες και πολλοί προτίμησαν να ξοδέψουν τα χρήματά τους κάπου εκτός Αθήνας; Πιθανόν. Πάντως οι τιμές των εισιτηρίων- από 10 ευρώ τα φοιτητικά ως 50 ευρώ τα ακριβότερα- σε μια άλλη εποχή δεν θα αποτελούσαν πρόβλημα. Φαίνεται όμως ότι τώρα, στο πλαίσιο της γενικότερης δύσκολης κατάστασης, αποτέλεσαν όντως πρόβλημα για ένα μέρος μουσικόφιλων, οι οποίοι προφανώς δεν διέθεταν τα απαιτούμενα χρήματα. Κρίμα, γιατί ο σπουδαίος εκπρόσωπος της τροπικάλια στις δύο ώρες που παρέμεινε στη σκηνή εξάντλησε σχεδόν ολόκληρη την παλέτα και την ηχητική ποικιλία του ρεπερτορίου του, συνοδευόμενος από ένα εξαιρετικό νεανικό συγκρότημα.

Η συναυλία του Βελόζο δεν ήταν, βεβαίως, η μοναδική που συγκέντρωσε εφέτος ακροατήριο μικρότερο του αναμενομένου. Με εξαίρεση το «Sonisphere Festival», όπου συμμετείχαν τα τέσσερα… ιερά τέρατα του χέβι μέταλ, καμία συναυλία δεν έχει πάει ιδιαιτέρως καλάγια να μην αναφερθούμε στις απανωτές ακυρώσεις. Ελάχιστοι ενδιαφέρθηκαν για την Γκρέις Τζόουνς και ακόμη λιγότεροι για τον Ελβις Κοστέλο, με αποτέλεσμα οι συναυλίες τους να μην πραγματοποιηθούν ποτέ. Από την άλλη, η Νταϊάνα Κραλ… πέρασε και δεν ακούστηκε. Στη δική της περίπτωση «έφταιξε» βεβαίως και ο χώρος: το κοινό της σπουδαίας καναδής τραγουδίστριας της τζαζ αρνήθηκε να μεταβεί ως τη Μαλακάσα. Ούτε οι τιμές των εισιτηρίων, άλλωστε, οι οποίες έφθαναν ως και τα 120 ευρώ, βοήθησαν. Παρεμπιπτόντως, στην πρώτη εμφάνιση της Κραλ στην Ελλάδα το Ηρώδειο ήταν κατάμεστο…

Ο Μπομπ Ντίλαν, παρά τις αρκετές χιλιάδες που παρακολούθησαν τη συναυλία του, άξιζε επίσης καλύτερη τύχη. Το ίδιο θα λέγαμε και για τη Ριάνα, ένα από τα πιο δημοφιλή ονόματα της παγκόσμιας ποπ σκηνής, που κατάφερε να συγκεντρώσει μόνο το μικρό σε ηλικία κοινό, ενώ οι θρυλικοί Αerosmith πραγματοποίησαν μια εξαιρετική εμφάνιση μπροστά σε ένα απελπιστικά μικρό, για την ιστορία και τη φήμη τους, ακροατήριο.

Πέρα, πάντως, από τις τιμές των εισιτηρίων, οι οποίες είναι εν γένει υψηλές σε σύγκριση τόσο με το εξωτερικό όσο και με την εγχώρια οικονομική κατάσταση, εφέτος υπήρξε και έλλειψη έμπνευσης από πλευράς των διοργανωτών. Πόσοι, αλήθεια, θα ήθελαν να δουν για άλλη μια φορά τους Cranberries; Ή, ακόμη χειρότερα, τι είναι αυτό που θα παρουσιάσουν εφέτος οι Jethro Τull το οποίο δεν μας έχουν ήδη δείξει στις… απειράριθμες παρελθούσες εμφανίσεις τους;

ΣΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Αναδημοσίευση από το ΒΗΜΑ

Comments are closed.