Τα πάνω κάτω στις ειδήσεις λόγω πολιτικών γεγονότων
Ο χρόνος που καθηλωνόμασταν μπροστά στις μικρές οθόνες μας τον περασμένο Φλεβάρη αυξήθηκε απότομα κατά 23 λεπτά, όπως γράφαμε πριν από λίγες μέρες, καθώς ο μέσος ημερήσιος χρόνος παρακολούθησης έφτασε τις πέντε ώρες και 15 λεπτά, όταν πέρσι ήταν τέσσερις ώρες και 52 λεπτά, αλλά όπως φαίνεται οι διαρκείς πολιτικές εξελίξεις έχουν αλλάξει για τα καλά συνολικά τον «καμβά» στους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας. Οι τελευταίες μετρήσεις δείχνουν ότι ουσιαστικά έχουν έρθει τα… πάνω κάτω στα κεντρικά δελτία ειδήσεων των καναλιών αλλά και στα συνολικά μερίδιά τους όχι μόνο στις πρώτες θέσεις αλλά και στις παρακάτω…
Σύμφωνα με τις καταγραφές της Nielsen Audience Measurement, τον Φλεβάρη που μας πέρασε στην κορυφή των μετρήσεων βρέθηκε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ANT1 με τη Μαρία Χούκλη, που καθήλωνε μπροστά στις οθόνες τους κατά μέσον όρο 982.000 τηλεθεατές. Το κανάλι του Αμαρουσίου και τον Φλεβάρη του 2014 ήταν στην κορυφή αλλά με πολύ λιγότερους τηλεθεατές (803.000!). Δηλαδή τον φετινό Φλεβάρη προσέλκυε σχεδόν 180.000 περισσότερους τηλεθεατές.
Στη συνέχεια πάντως αρχίζουν οι αλλαγές και στη σειρά κατάταξης καθώς το δελτίο ειδήσεων του MEGA, με την Ολγα Τρέμη, από δεύτερο πέρσι (684.000) έπεσε στην τρίτη θέση, παρότι μάλιστα αύξησε αυτόν τον Φλεβάρη τους τηλεθεατές του (781.000). Κι αυτό συμβαίνει γιατί το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ALPHA με τον Αντώνη Σρόιτερ σχεδόν διπλασίασε από πέρσι τους τηλεθεατές του. Τον Φεβρουάριο του 2014 οι ειδήσεις του καναλιού της Κάντζας, που μεταδίδονται βέβαια νωρίτερα (19.00 φέτος, 18.30 πέρσι) από τα δύο προαναφερόμενα δελτία, προσέλκυαν κατά μέσον όρο 491.000 άτομα, ενώ φέτος φτάνουν να καθηλώνουν μπροστά από τις μικρές τους οθόνες 852.000 άτομα, γι’ αυτό και από την τέταρτη θέση πέρσι βρέθηκαν στη δεύτερη.
Τα πολιτικά γεγονότα και ο τρόπος με τον οποίο αυτά αντιμετωπίζονται από τα κανάλια έχουν διαμορφώσει μια τελείως διαφορετική εικόνα στον τηλεοπτικό χάρτη καθώς οι ανακατατάξεις συνεχίζονται και παρακάτω, ενώ από τα επτά κεντρικά δελτία ειδήσεων, τα πέντε εμφανίζουν αύξηση τηλεθεατών και μόνο τα δύο μείωση. Συνολικά δηλαδή (κάνοντας προσθαφαιρέσεις) εμφανίζεται να παρακολουθούν ειδήσεις 739.000 περισσότεροι τηλεθεατές αυτόν τον Φλεβάρη σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρσι. (Να σημειωθεί βέβαια ότι πρόκειται για σχετικό υπολογισμό καθώς αρκετά δελτία ειδήσεων έχουν διαφορετική ώρα έναρξης και λήξης.)
Είναι χαρακτηριστικό ότι το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ με τη Σία Κοσιώνη (το οποίο βέβαια μεταδίδεται στις 21.00), ξαφνικά εμφανίζει μια διαρκή και σημαντική αύξηση τηλεθεατών.
Από τα 328.000 άτομα που προσέλκυε πέρσι, τον φετινό Φλεβάρη έφτασε να καθηλώνει μπροστά στους δέκτες τους 491.000 τηλεθεατές. Κι έτσι από την πέμπτη θέση που κατείχε πέρσι το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του καναλιού του Φαλήρου έχει καπαρώσει φέτος την τέταρτη υποσκελίζοντας πλέον και το ανανεωμένο (από πέρσι) κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR (έναρξη 19.45) με τη Μάρα Ζαχαρέα.
Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι οι ειδήσεις του καναλιού της Κηφισιάς που πέρσι προσέλκυαν την προσοχή 495.000 τηλεθεατών και έστω και οριακά περνούσαν κι αυτές του ALPHA καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση, φέτος χάνοντας σχεδόν 100.000 τηλεθεατές έχουν κατρακυλήσει δύο θέσεις και βρίσκονται πλέον στην πέμπτη θέση.
Πίσω ακολουθεί το κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΝΕΡΤ (18.00) το οποίο παραμένει στην έκτη θέση, αλλά εμφανίζει σημαντική αύξηση τηλεθεατών. Πέρσι καθήλωνε μπροστά στις μικρές τους οθόνες 196.000 άτομα, ενώ φέτος προσελκύει την προσοχή 285.000 τηλεθεατών κατά μέσον όρο. Στην τελευταία θέση παραμένει το δελτίο του E TV που άλλαξε όμως ώρα μετάδοσης. Τον Φεβρουάριο του 2014 που μεταδιδόταν στις 18.00 συγκέντρωνε την προσοχή 108.000 ατόμων, ενώ τον φετινό Φλεβάρη που το δελτίο του καναλιού μεταδίδεται στις 19.45 συγκεντρώνει μόλις 57.000 τηλεθεατές κατά μέσο όρο.
Τα κεντρικά δελτία ειδήσεων των τηλεοπτικών σταθμών θεωρούνται «ναυαρχίδες» τους και επηρεάζουν σημαντικά ουσιαστικά το σύνολο του προγράμματός τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen Audience Measurement, τον Φλεβάρη του 2015 στο σύνολο του προγράμματος το μεγαλύτερο τηλεμερίδιο εμφανίζει ο ALPHA (17,3), ο οποίος με έναν ντεμαράζ παρουσιάζει αύξηση κατά 1,1 ποσοστιαία μονάδα από πέρσι (16,2%) προσπερνώντας τον ΑΝΤ1. Το κανάλι του Αμαρουσίου «αποκαθηλώθηκε» από την κορυφή που κατείχε πέρσι με τηλεμερίδιο 19,2% καθώς φέτος εμφανίζεται να χάνει δύο ποσοστιαίες μονάδες και με 17,2% να κατατάσσεται έστω και οριακά στη δεύτερη θέση. Μεγάλος χαμένος όμως είναι το MEGA, το οποίο έχοντας χάσει 2,6 ποσοστιαίες μονάδες από πέρσι (18,7%) βρίσκεται πλέον στην τρίτη θέση με 16,1% καθώς τον έχουν προσπεράσει ALPHA και ΑΝΤ1. Από εκεί και μετά όμως κανένας τηλεοπτικός σταθμός δεν παρουσιάζει διψήφιο ποσοστό στο τηλεμερίδιό του, καθώς ακόμα και το STAR, που πέρσι είχε 11,3% και βρισκόταν στην τέταρτη θέση, μπορεί να παραμένει εκεί, αλλά έχει απολέσει 2,2 ποσοστιαίες μονάδες πέφτοντας στο 9,1%.
Στα κάτω σκαλοπάτια ανοδική πορεία εμφανίζουν τόσο η ΝΕΡΙΤ, καθώς με Ν ΕΝΑ και N Sports έφτασε το 6,9% (από 4,9% πέρσι), όσο και το Ε TV, που από 2,7% άγγιξε το 4,1%, ενώ σχεδόν σταθερός φαίνεται να παραμένει ο ΣΚΑΪ.
Του Σωτήρη Μανιάτη από “Εφημερίδα των Συντακτών”