Το Brexit και οι βασικοί κανόνες του κουπονιού

Το Brexit και οι βασικοί κανόνες του κουπονιού

Οτι έπεσαν έξω οι δημοσκοπήσεις και στη Μ.Βρετανία για μια ακόμη φορά δεν είναι περίεργο, αφού και στο εξωτερικό οι εταιρείες δημοσκοπήσεων λειτούργησαν τα τελευταία χρόνια ειδικά μετά το ξέσπασμα της κρίσης όπως και στην Ελλάδα, δηλαδή ως εργαλεία από διάφορα κέντρα εξουσίας για τη διαμόρφωση της κοινής γνώμης και φυσικά μέσα σε αυτό το νέο αχαρτογράφητο κοινωνικό περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί πανευρωπαϊκά πλέον ούτε τα συστημικά ΜΜΕ κάθε χώρας ούτε οι «στοχευμένες»  δημοσκοπήσεις μπορούν να διαμορφώσουν ή να κρίνουν εκλογικά αποτελέσματα, όπως γινόταν στο παρελθόν. Το ενδιαφέρον αυτή τη φορά είναι ότι επειδή το δημοψήφισμα γινόταν στην Μ.Βρετανία μαζί με τις δημοσκοπήσεις καθημερινά γινόταν λόγος και για τις αποδόσεις των βρετανικών πρακτορείων στοιχημάτων. Ολο αυτό το διάστημα οι μπουκ έδιναν μικρότερη ή μεγαλύτερη επικράτηση του NAI, της παραμονής δηλαδή στην ΕΕ. Μάλιστα τις τελευταίες μέρες και ενώ όπως αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα η ψαλίδα υπέρ του ΟΧΙ άνοιγε οι μπουκ έδιναν ολοένα και περισσότερες πιθανότητες στο ΝΑΙ. Και επειδή οι μπουκ δεν παίζουν πολιτικά παιχνίδια αλλά ενδιαφέρονται αποκλειστικά για το κέρδος τους, σήμερα μετρούν τα κέρδη τους αφού όπως φαίνεται οι περισσότεροι παίκτες με βάση τις εκτιμήσεις των μπουκ επέλεξαν να παίξουν στην… ασφαλή πρόγνωση για να έχουν μικρότερα μεν αλλά σίγουρα κέρδη σε σχέση με το αν επέλεγαν να βάλουν τα λεφτά τους στο ΟΧΙ.

Με απλά λόγια η εύκολη ανάγνωση ήταν ότι και οι μπουκ δείχνουν παραμονή της Μ.Βρετανίας στην ΕΕ. Κανένα ρεπορτάζ από όσα είδαμε όμως δεν κάλεσε ένα ειδικό στα στοιχήματα για να τους πει ότι αν κάποιος μπουκ γνωρίζει εκ των προτέρων ένα αποτέλεσμα σπρώχνει με διαφόρους τρόπους τον κόσμο στο να ποντάρει αντίθετα από αυτό. Μια συνήθης τακτική είναι να δίνουν απρόσμενα υψηλές αποδόσεις σε ένα αποτέλεσμα που μοιάζει αυτονόητο. Για παράδειγμα, παίζει ο πρώτος του πρωταθλήματος με τον τελευταίο και μάλιστα εντός έδρας και οι μπουκ πιστεύουν (ή γνωρίζουν) ότι ο πρωτοπόρος δεν θα κερδίσει. Ετσι αντί για μια μικρή απόδοση που κανονικά θα έδιναν στη νικη του πρωτοπόρου δίνουν υψηλότερη προσελκύοντας έτσι πολλούς τζογαδόρους να ρίξουν εκεί τα λεφτά τους και τελικά να τα χάσουν. Μια άλλη τακτική είναι σπεκουλάρουν με κάποιο τρόπο υπέρ ενός αποτελέσματος εκτιμώντας ή γνωρίζοντας ότι θα έρθει το αντίθετο στήνοντας έτσι άλλη μια παγίδα στους παίκτες. Οπως φαίνεται στην παγίδα αυτή τη φορά έπεσαν εκτός από τους τζογαδόρους και τα ΜΜΕ.

Comments are closed.