Ο ανταγωνισμός πάει περίπατο με τις 4 άδειες;

Ο ανταγωνισμός πάει περίπατο με τις 4 άδειες;

Τι σημασία έχει η τηλεθέαση σε μια αγορά που έχει προαποφασίσει να μοιράζει ισόποσα 50 εκ ευρώ στους σταθμούς;

Στη σωστή κατεύθυνση κινείται η πρόθεση της κυβέρνησης να προκηρύξει – όπως ακούγεται, διεθνή διαγωνισμό για την εταιρία που θα αναλάβει τη μέτρηση της τηλεθέασης… Ωστόσο γεννιούνται ορισμένες εύλογες απορίες, δεδομένου των συνολικών ρυθμίσεων που κάνει η κυβέρνηση στο ραδιοτηλεοπτικό χάρτη της χώρας, με σημαντικότερη όλων την αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών.

Δεν υπάρχει αμφιβολία λοιπόν ότι οι μετρήσεις τηλεθέασης είναι σημαντικό εργαλείο για τους επαγγελματίες των mass media… Με 4 όμως αδειοδοτημένους τηλεοπτικούς σταθμούς πόσο σημασία θα έχουν τα νούμερα τηλεθέασης για την κατανομή της διαφημιστικής πίττας, δεδομένου ότι το βασικό επιχείρημα της κυβέρνησης είναι ότι όλο αυτό γίνεται για να μοιράζονται τα περίπου 200 εκ. ευρώ της διαφήμισης ισόποσα στα 4 αδειοδοτημένα κανάλια; Συμπληρώνοντας μάλιστα στην επιχειρηματολογία της ότι περίπου 50 εκ. ευρώ είναι το ποσό που χρειάζεται ετησίως ένας τηλεοπτικός σταθμός;

Και η ερώτηση είναι απλή. Αν ένας σταθμός από τους 4 καταγράφει υψηλές τηλεθεάσεις, σε σχέση με τον ανταγωνισμό του, δεν θα μπορεί να διεκδικεί παραπάνω διαφήμιση από τα 50 εκ. ευρώ που υποτίθεται του αναλογούν από την αγορά;

Κι αν μπορεί να διεκδικήσει περισσότερα χρήματα, δεδομένου ότι αυτά τα ποσά της διαφήμισης θα τα στερηθεί κάποιος άλλος σταθμός που έχει χαμηλότερη τηλεθέαση, πώς θα καταφέρει να λειτουργεί, αφού με λιγότερα από 50 εκ. ευρώ δεν θα βγαίνει;

Comments are closed.