Του Κουτρούλη ο γάµος

Ξεσάλωσε και το ευχαριστήθηκε ο εγχώριος τηλεσουσουδισµός µε τα πριγκιπικά γαµήλια καρναβάλια
Λίγωσαν πανελτζούδες και µεσηµεριανοαπογευµατινατζού- δες µπροστά στον επικοινωνιακό «γάµο του αιώνα», φαλτσάρισαν οι φωνούλες τους από ενθουσιασµό στη θέα του νυφικού της Καιτούλας και δεν χόρταιναν να επαναλαµβάνουν το στερεότυπο που «πούλησε» ο γάµος των Ουίλιαµ και Κέιτ, δηλαδή τα περί ένωσης της «µεσαίας τάξης» µε τη βασιλεία.

Τι σύµπτωση! Ακριβώς τη στιγµή που η οικονοµική κρίση πλήττει κυρίως τη µεσαία τάξη και τη συνθλίβει µέχρι εξοντώσεώς της, το Μπάκιγχαµ προσφέρει το ιδανικό στιγµιαίο αναισθητικό, ότι τάχα αναβαθµίζεται η µεσαία τάξη µέσω της Κέιτ, που πήρε τίτλους ευγενείας.

Οι Βρετανοί οι ίδιοι βέβαια σεβάστηκαν απολύτως τις διαφωνίες για το εν λόγω πανηγύρι, σε σηµείο που εφηµερίδες όπως η «Guardian» στις ιντερνετικές εκδόσεις τους προσέφεραν αλλού πληροφόρηση για τους γαµόπληκτους και αλλού για τους κανονικούς πολίτες που ήθελαν να ενηµερωθούν για τα αληθινά γεγονότα στον κόσµο.

Αλλά να µην είµαστε άδικοιµε την εγχώρια σουσουδοτηλεόραση, που είχε για πρώτη φορά την ευκαιρία να αποθεώσει το απόλυτο στερεότυπό της, ένα υποτιθέµενο πριγκιπικό love story. Πώς να αδικήσουµε και την ενθουσιασµένη Χριστίνα Λαµπίρη µε τη χρυσή τύχη της Κέιτ, που στη θέση του«αµερικανικού ονείρου» είδε να ανατέλλει ένα καινούργιο, το «βρετανικό όνειρο». ∆ηλαδή το «παντρέψου κι εσύ έναν διάδοχο, µπορείς». Λες και διάδοχοι µε τη σέσουλα προσφέρονται για παραµυθένιες προσµείξεις των τάξεων. Και η Βίκυ Χατζή, η ανταποκρίτριατου Alpha, έσπευσε να πιπιλήσει και αυτή την επικοινωνιακή καραµέλα του «νέου αέρα» της βασιλείας, ότι το πριγκιπικό ζεύγος «θα ζει σαν όλους τους κοινούς θνητούς, µε την Κέιτ να κάνει την νοικοκυρά», κοντά στη βάση, όπου υπηρετεί ο σύζυγος. Ωπα! Καλά τα παραµύθια, αλλά αν τα χάβουµε αµάσητα φέρνουν καούρες.

Μόνον ο κ. Ζαµπούνης, που ανέλαβε ειδικός αναλυτής στο Star, ως ειδήµων περί τα βασιλικά, άφησε να του ξεφύγει µια πικρία για το γεγονός ότι το παράκανε µε την ανανέωση το Μπάκιγχαµ και ήταν περισσότερο «σοουµπίζ» οι καλεσµένοι και λιγότεροι από την«παλιά αριστοκρατία» και ότι θα γίνονταν πάρτι µε DJ και όχι γεύµατα µε κηροπήγια «όπως έχουµε συνηθίσει» (ποιοι τα ‘χουµε συνηθίσει;).

Πάντως αυτή καθεαυτή η τηλεοπτική µετάδοση υπήρξε αρίστη. Με τις κάµερες σε καίρια σηµεία και το µοντάζ να διαµορφώνει ένα θέαµα δράσης, το οποίο έδινε την αίσθηση στον τηλεθεατή ότι είναι παρών σε κάθε στιγµή, πότε σαν µέλος του πλήθους, πότε να το βλέπει σαν να βρίσκεται στη θέση της Κέιτ ή των καλεσµένων, πότε να είναι δίπλα στο αυτοκίνητο της νύφης, πότε στην άµαξα της βασιλίσσης (βασίλισσα ντυµένη κρόκο αυγού πρώτη φορά είδαµε!). Αποκορύφωµα του σόου οι κάµερες στα στρατιωτικά αεροπλάνα που έκαναν πτήση σε ειδικό σχηµατισµό την ώρα του δηµόσιου φιλιού του ζεύγους, έτσι ώστε για δευτερόλεπτα δινόταν η αίσθηση στον θεατή ότι έχει την ίδια θέα µε τον πιλότο.

Πάντως να επισηµάνουµε ότι µέσα στο κλίµα ευφορίας για το ευοδωθέν πριγκιπικό love story, οι µόνες που κράτησαν µικρό καλάθι ήταν οι αστρολόγες Μπήλιου, Παγιατάκη, Πατέρα που διέκριναν ότι ούτε περί τροµερού έρωτα πρόκειται ούτε και τόσο ρόδινα θα είναι για την Κέιτ. Επίσης, παρά την έκρηξη συντηρητισµού και γλυκερής σάχλας µε σχόλια όπως «κάθε ανύπαντρη θα ‘θελε να βρίσκεται στη θέση της Κέιτ» σαν του Λιάγκα, δεν έλειψαν πινελιές χιούµορ. Βγήκε η µισή ελληνική τηλεόραση µε καπελάκια – σπαρταριστός ο Μουτσινάς – ενώ ουκ ολίγοι διασκέδασαν «θάβοντας» την Κέιτ και δίνοντας ποδοσφαιρικό κλίµα στην αναµετάδοση. Τι µας έµεινε από όλο αυτό; Η απαράµιλλης κακογουστιάς εµφάνιση των δυο εξαδέλφων του Ουίλιαµ, µε τα εξωφρενικά τους καπέλα (που τις έκαναν να µοιάζουν µε τις δυο «κακιές αδελφές» της Σταχτοπούτας). Υπογράµµισαν άριστα το στοιχείο της παρωδίας που έχουν εντέλει τα εν λόγω πανηγύρια. Λες και το ‘καναν επίτηδες.

Η αλήθεια είναι ότι οι φαραωνικές παράτες ανέκαθεν είχαν χάζι. Οσο µεγαλύτερη η κρίση, η αδικία και η δυστυχία τόσο µεγαλύτερος και ο χλιδάτος καρναβαλισµός. Αυτό δεν σηµαίνει ότι κάτι τέτοια είχαν ποτέ τη λαϊκή αποδοχή. Το αντίθετο.

Οσο για την υψηλή τηλεθέαση, τα 2 δισεκατοµµύρια του κοινού στα οποία υποκλίθηκε ο καναλικός συντηρητισµός, ας όψεται το γυναικείο κοινό. Αυτό προσδίδει στα σαπουνοπερικά υπερθεάµατα το πλεονέκτηµα µιας τηλεθέασης που τηλεοπτικά events σαν το Μουντιάλ ή τη Γιουροβίζιον δεν τη φτάνουν.

Της Πόπης Διαμαντάκου από τα ΝΕΑ

Comments are closed.