Δ.Βάγιας: Κάνουμε τη διαφορά στη Nova

O Δημήτρης Βάγιας, Sales & Business Services Executive Director της Forthnet, μιλά για το πλούσιο φετινό αθλητικό και κινηματογραφικό πρόγραμμα της Nova καθώς και για τις νέες δυνατότητες για διαφημιστές και brands

Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά – advertising.gr

adb: Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες του νέου προγράμματος των καναλιών Νova για τη σεζόν 2019-2020; Τι θα δούμε τόσο στα αθλητικά όσο και στα κινηματογραφικά κανάλια και ποια πιστεύετε θα είναι τα «βαριά χαρτιά»;

Δ.Β.: Για ακόμη μία σεζόν, τίποτα δεν μας σταματά από το να προσφέρουμε το καλύτερο αθλητικό και κινηματογραφικό πρόγραμμα. Η χρονιά ξεκίνησε πολύ δυναμικά, έχοντας, από πλευράς αθλητικού περιεχομένου, πολύ δυνατές και ανανεωμένες διοργανώσεις, και από την άλλη, premium κινηματογραφικό περιεχόμενο που μόνο στη Nova μπορείς να απολαύσεις. Φέτος, στα κανάλια Novasports απολαμβάνουμε μπάλα με την ανανεωμένη σε δομή Super League και τους εντός έδρας αγώνες των Ολυμπιακού, Παναθηναϊκού, ΑΕΚ, Άρη, ΑΕΛ, ΟΦΗ, Πανιωνίου, Αστέρα Τρίπολης και Βόλου.

Παίζουμε μπάσκετ μέχρι τελικής πτώσεως, μεταδίδοντας αποκλειστικά όλα τα παιχνίδια του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού ΟΠΑΠ στην ανανεωμένη Euroleague, αλλά και στο EuroCup, με τη συμμετοχή του Προμηθέα Πάτρας. Συνεχίζουμε στα ευρωπαϊκά γήπεδα με τη Serie A, που συγκαταλέγεται στα κορυφαία πρωταθλήματα του πλανήτη, με μεγάλο πρωταγωνιστή τον Κριστιάνο Ρονάλντο, που εκτοξεύει την αξία της διοργάνωσης, ενώ παρακολουθούμε μεγάλες ομάδες και κορυφαίους παίκτες στη γαλλική Ligue1, στην ολλανδική Eredevisie αλλά και στο σουηδικό πρωτάθλημα.

Βλέπουμε κλασικό αγγλικό ποδόσφαιρο με Carabao Cup & EFL Championship αλλά και τα Κύπελλα Γερμανίας, Γαλλίας και Τουρκίας. Και μην ξεχνάμε το τένις και το κορυφαίο Grand Slam στον κόσμο, το Wimbledon, το οποίο ανανεώσαμε και θα μεταδίδουμε αποκλειστικά μέχρι το 2022 καθώς και τη νέα διοργάνωση, το ATP CUP, με τη συμμετοχή της Ελλάδας και την παρουσία του Στέφανου Τσιτσιπά. Από την άλλη πλευρά, υπάρχει ο απόλυτος κινηματογραφικός προορισμός, τα κανάλια Novacinema.

Σπουδαίοι τίτλοι ταινιών απαρτίζουν τη φαρέτρα των καναλιών με ταινίες όπως το Green Book, που απέσπασε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας της χρονιάς, το Vice, αλλά και την Ευνοούμενη του Γ. Λάνθιμου να αποτελούν κάποια από τα δυνατά χαρτιά που έχουν σαρώσει τα βραβεία. Συνεχίζουμε με μεγάλα Blockbusters όπως το Αquaman και το Creed II και απολαμβάνουμε μεγάλους πρωταγωνιστές σε ταινίες όπως το Destroyer με την αγνώριστη κυριολεκτικά Νicole Kidman και το The Sisters Brothers σε μια ακόμη απίστευτη εμφάνιση του μοναδικού Joaquin Phoenix. Για τους λάτρεις των σειρών εδώ παίζουν τα καλύτερα! «Prodigal Son», «Watchmen», «His Dark Materials», «Mrs. Fletcher», «Four Weddings and a funeral» και «Westworld», είναι μερικές από τις σειρές που είναι και θα γίνουν το must της σεζόν. Και όλα τα παραπάνω είναι μόνο μία μικρή γεύση από το πρόγραμμα της νέας χρονιάς, που αναμένεται συναρπαστικό για ακόμη μία σεζόν.

adb: Στις δύο πιο δημοφιλείς αθλητικές διοργανώσεις, το εγχώριο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου και τη Euroleague, έχουν υπάρξει σημαντικές αλλαγές στη δομή, με την είσοδο των playoffs στην Ελλάδα και την προσθήκη νέων ομάδων στην κορυφαία μπασκετική διοργάνωση στην Ευρώπη. Ποια θεωρείτε πως θα είναι τα οφέλη αυτών των νέων αλλαγών για τη Νοva, το τηλεοπτικό κοινό αλλά και για διαφημιστές και διαφημιζόμενους;

Δ.Β.: Έχουμε την τύχη να μεταδίδουμε τις δύο μεγαλύτερες, από πλευράς ενδιαφέροντος για τον Έλληνα φίλαθλο, διοργανώσεις και σε αυτές φέτος υπάρχουν αλλαγές οι οποίες προσδίδουν ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αυξάνουν την ανταγωνιστικότητα και ως εκ τούτου μεγεθύνουν το εμπορικό ενδιαφέρον. Ξεκινώντας από τη Super League, μιλάμε πλέον για ένα πρωτάθλημα με εντελώς νέο σύστημα διεξαγωγής. Κύρια και πιο σημαντική αλλαγή είναι η εμφάνιση της φάσης των play offs στην οποία θα αγωνιστούν οι 6 πρώτες ομάδες της κανονικής περιόδου και εκεί θα διεκδικήσουν τον τίτλο του πρωταθλητή αλλά και τις υπόλοιπες θέσεις που οδηγούν στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις.

Δεύτερη αλλαγή η εισαγωγή της φάσης των play outs, στην οποία θα πάρουν μέρος οι υπόλοιπες 8 ομάδες, οι οποίες θα παλέψουν για την παραμονή στη μεγάλη κατηγορία. Στο πρωτάθλημα της Super League από φέτος παίρνουν μέρος 14 ομάδες και αυτή η αλλαγή έχει ως στόχο να έχουμε λιγότερες μεν, ανταγωνιστικές όμως ομάδες. Σε 15 από τις 26 αγωνιστικές της κανονικής περιόδου υπάρχουν μεγάλα ντέρμπι που όλη η χώρα θέλει να βλέπει και όταν θα αρχίσουν τα play offs στις αρχές του Μαρτίου, θα μεταδίδουμε ακόμα περισσότερα ντέρμπι υψηλού εμπορικού και αγωνιστικού ενδιαφέροντος κάθε εβδομάδα!

Ανάλογα με την τελική κατάταξη και με δεδομένο ότι η Nova έχει τα δικαιώματα εννέα ομάδων, οι αγώνες που θα προβάλλουμε θα είναι περισσότεροι από 155. Το θέμα όμως δεν είναι κυρίως αριθμητικό, αλλά έγκειται στην ποιότητα και το αυξημένο ενδιαφέρον αυτών των αγώνων, δηλαδή των ντέρμπι, που φέτος ο αριθμός τους θα είναι πολύ μεγαλύτερος από τα αντίστοιχα που μεταδώσαμε πέρυσι. Όπως καταλαβαίνετε, φέτος το Ελληνικό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου έχει αυξήσει την εμπορική του αξία και θα μας κρατήσει σε εγρήγορση μέχρι τον Μάιο.

Συνεχίζοντας στην άλλη μεγάλη μας διοργάνωση, από φέτος έχουμε μια «ενισχυμένη» Euroleague, τα δικαιώματα της οποίας ήδη ανανεώσαμε για ακόμα τρία έτη, μέχρι το 2023. Φέτος, Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός ΟΠΑΠ θα δώσουν συνολικά 68 αγώνες στην κανονική περίοδο, 8 περισσότερους από πέρυσι. Είναι η πιο μεγάλη Euroleague όλων των εποχών, με περισσότερους από 300 αγώνες μέχρι το Φάιναλ Φορ της Κολωνίας, και αυτό οφείλεται στην αύξηση των ομάδων σε 18 από 16 που ήταν μέχρι πέρυσι.

Το ενδιαφέρον στη Euroleague, πάντως, δεν περιορίζεται στις ελληνικές ομάδες, καθώς κάθε εβδομάδα μπορούμε να παρακολουθήσουμε μέσα από τα κανάλια Novasports κορυφαίες ομάδες της Ευρώπης όπως οι ΤΣΣΚΑ, Ρεάλ Μαδρίτης, Φενέρμπαχτσε, Μπαρτσελόνα, αλλά και παίκτες και προπονητές που βρίσκονται σε top επίπεδο, είτε είναι Έλληνες όπως οι Ιτούδης, Σφαιρόπουλος, Σλούκας, Περπέρογλου, Ντόρσι, Κουφός, είτε έχουν περάσει από τη χώρα μας όπως οι Ομπράντοβιτς, Γιασικεβίτσιους, Τόμιτς, Χάινς, Χάκετ, Ντάνστον, Γκιστ, Χάντερ και πολλοί άλλοι. Όλα τα παραπάνω, προμηνύουν μία πολύ δυνατή σεζόν για τη Euroleague, η οποία τα τελευταία χρόνια προσελκύει το μεγάλο ενδιαφέρον των διαφημιζόμενων, που επενδύουν σε αυτήν σταθερά και αυξανόμενα.

adb: Παραδοσιακά η Nova διαθέτει στο «οπλοστάσιό» της και κάποιες πολύ δυνατές και δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές. Τι να περιμένουμε φέτος μετά το φαινόμενο του «Game of Thrones» και τι περιλαμβάνει το πλάνο σας όσον αφορά τη διαφημιστική αξιοποίηση των σειρών αυτών;

Δ.Β.: Οι μεγάλες τηλεοπτικές παραγωγές είναι ένα βασικό κομμάτι του κινηματογραφικού μας περιεχομένου και επενδύουμε σημαντικά, για να έχουμε πρώτοι τις καλύτερες σειρές, τόσο για τους συνδρομητές μας όσο και για διαφημιζόμενους που επιλέγουν την πλατφόρμα μας. Σειρές από τα μεγάλα studios μας δίνουν το προβάδισμα σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον. Αδιαμφισβήτητα, το «Game Of Thrones» αποτέλεσε σταθμό για τα κανάλια μας, αφού μιλάμε για τη μεγαλύτερη και σημαντικότερη σειρά της δεκαετίας. O πήχυς λοιπόν ανέβηκε πολύ ψηλά και οι σειρές που επιλέγουμε ξεχωρίζουν.

Το «Chernobyl» είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα σειράς που ακολούθησε μετά το «GOT» και έσπασε όλα τα ρεκόρ σε επίπεδο τηλεθεάσεων και διαφημιστικής επένδυσης παγκοσμίως. Αυτή την περίοδο έχουμε ένα πολύ δυνατό πρόγραμμα, με σειρές που ξεχωρίζουν. Πρώτα στη σειρά, που μόλις έκαναν πρεμιέρα ταυτόχρονα με την Αμερική, είναι το «Watchmen», με τους super heroes της DC, που μεταφέρεται για πρώτη φορά στη μικρή οθόνη, και το γυναικείο «Mrs.Fletcher» βασισμένο στο best-seller βιβλίο του Tom Perrotta.

Σε λίγες μέρες ακολουθεί και η σειρά-φαντασίας «His Dark Materials», βασισμένη στην τριλογία του Pullman. Eπιπλέον, το «Prodigal Son» με τον μοναδικό Michael Sheen, που ήδη ξεκίνησε, αλλά και το «Four Weddings and a Funeral», βασισμένο στην ομώνυμη ταινία αλλά δοσμένο στο Λονδίνο του σήμερα. Για το 2020, αυτό που μπορούμε να ανακοινώσουμε είναι η τρίτη σεζόν του «Westworld», που προβλέπεται συναρπαστική, και φυσικά ο τέταρτος κύκλος της δυστοπικής σειράς «The Handmaids Tale» με τη βραβευμένη ερμηνεία της Elizabeth Moss.

Όπως καταλαβαίνετε, το έδαφος είναι πρόσφορο για τους διαφημιζόμενους, καθώς έχουν τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν με προνομιακό τρόπο το διαφημιστικό περιβάλλον των σειρών μέσω των χορηγιών, αλλά και μέσα από τα premium πακέτα που στήνουμε αποκλειστικά για κάθε σειρά.

Βασικός στόχος είναι η αποτελεσματική προβολή του διαφημιζόμενου και η απόλυτη σύνδεση του brand με τη σειρά.

adb: Ποια είναι η εικόνα αυτήν τη στιγμή όσον αφορά τη συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα, τόσο όσον αφορά την πελατειακή βάση όσο και τη διαφημιστική απορρόφηση; Θεωρείτε πως υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης;

Δ.Β.: Η αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι είναι σταθερή. Περίπου 1.000.000 νοικοκυριά επιλέγουν να έχουν συνδρομητικές πλατφόρμες, είτε δορυφορικές είτε διαδικτυακές. Αυτό σημαίνει ότι το ποσοστό διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στα ελληνικά νοικοκυριά ανέρχεται στο 25%.

Όσον αφορά στη διαφημιστική απορρόφηση, μπορώ να μιλήσω για τα δικά μας νούμερα και να σας παραπέμψω στα δημοσιευμένα αποτελέσματα της εταιρείας μας για τα έτη 2018 αλλά και 2017.

Είμαστε ευτυχείς, καθώς έχουμε επιτύχει διψήφια ανάπτυξη της τάξης του 14% και το 2018 σε σχέση με το 2017 αλλά και το 2017 σε σχέση με το 2016, δηλαδή καταφέραμε και αυξήσαμε κατά περίπου 30% τα διαφημιστικά μας έσοδα στα δύο αυτά χρόνια και αυτό στις δύσκολες συνθήκες αυτής της αγοράς που όλοι γνωρίζουμε.

Και το 2019 μέχρι αυτήν τη στιγμή που μιλάμε, είμαστε σε ρυθμό αύξησης σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018 και είμαστε αισιόδοξοι ότι θα καταφέρουμε να διατηρήσουμε τον αυξητικό ρυθμό μας και να κλείσουμε και το 2019 με άνοδο.

Ναι, η συνδρομητική τηλεόραση θεωρώ ότι έχει περιθώρια ανάπτυξης στην πελατειακή της βάση, εφόσον υπάρξουν κάποιες προϋποθέσεις. Σήμερα, υπάρχουν άκρως άνισες συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που αντιμετωπίζει η εταιρεία μας, αλλά και κάθε εταιρεία συνδρομητικής τηλεόρασης που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με εργαζομένους, εγκαταστάσεις, παραγωγικές διαδικασίες κ.λπ., έναντι πολυεθνικών εταιρειών όπως οι Netflix, Amazon, Google κ.ά. που απλά προσφέρουν αντίστοιχες υπηρεσίες στους Έλληνες καταναλωτές, δραστηριοποιούμενες πλήρως εκτός Ελλάδος.

Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα επιβαρύνονται με φόρο συνδρομητικής τηλεόρασης 10%, ετήσιο αντάλλαγμα υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου έως 3%, εισφορά υπέρ ΕΔΟΕΑΠ 2% και πολλούς ακόμη φόρους και επιβαρύνσεις, ενώ οι εταιρείες που διαθέτουν αντίστοιχες υπηρεσίες από το εξωτερικό δεν έχουν καμία επιβάρυνση.

Την ίδια στιγμή, αντιμετωπίζονται φαινόμενα παράνομων δραστηριοτήτων όπως η πειρατεία, η διακίνηση ή/και η ιδιωτική χρήση παρανόμου εξοπλισμού αποκωδικοποίησης, η υποκλοπή σήματος κ.λπ., τα οποία αποτελούν ένα διαρκές ζήτημα για τους παρόχους συνδρομητικών ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών. Και αυτό γιατί κάθε χρόνο στερεί έσοδα πολλών εκατομμυρίων ευρώ όχι μόνο από τις εταιρείες συνδρομητικής τηλεόρασης αλλά και από το δημόσιο, καθώς οι «πειρατές» δεν αποδίδουν ούτε ΦΠΑ 24% αλλά ούτε και οποιονδήποτε άλλο φόρο ή τέλος.

Όμως και στο πλαίσιο της διαφημιστικής απορρόφησης θεωρώ ότι υπάρχει περιθώριο ανάπτυξης για τη συνδρομητική τηλεόραση.

Για να το πω αυτό βασίζομαι στο σημαντικό μερίδιο τηλεθέασης που κατέχει η κατηγορία Others, στην οποία προσμετράται και η τηλεθέαση των συνδρομητικών καναλιών, η οποία ειδικά κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, που έχουμε τον κύριο όγκο των αθλητικών μεταδόσεων, είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Επιπλέον, ο πολύ μεγάλος όγκος του κόσμου, τον οποίο θα δούμε αν κάνουμε μια βόλτα στα καφέ ή άλλες επιχειρήσεις εστίασης σε όποια γειτονιά ή πλατεία κατά την ώρα διεξαγωγής ενός παιχνιδιού της Super League αλλά και των παιχνιδιών του Παναθηναϊκού και του Ολυμπιακού στη Euroleague, προσθέτει σημαντικά νούμερα στο συνολικό κοινό που βλέπει τα διαφημιστικά μηνύματα των καναλιών μας.

Οι συγγενείς και οι φίλοι που θα μαζευτούν στα νοικοκυριά που έχουν συνδρομητική τηλεόραση για να παρακολουθήσουν ένα παιχνίδι της αγαπημένης τους ομάδας, επίσης προστίθενται στα συνολικά «μάτια» που θα δουν τα διαφημιστικά μηνύματα.

Αναφέροντας τα παραπάνω παραδείγματα, θέλω να σημειώσω ότι η συνδρομητική τηλεόραση έχει πολύ ευρύτερο κοινό από αυτό που καταγράφεται στα νούμερα των ανακοινωμένων συνδρομών σε νοικοκυριά, αλλά και ότι το ενδιαφέρον πολύ μεγάλου ποσοστού των Ελλήνων φιλάθλων για να δει τις διοργανώσεις που μεταδίδουμε, είναι στοιχείο που δεν επιδέχεται καμία αμφισβήτηση, και όλοι οι παραπάνω είναι λόγοι που δημιουργούν προϋποθέσεις για να συνεχίζει να αυξάνεται η διαφημιστική απορρόφηση της συνδρομητικής τηλεόρασης.

Nέες προτάσεις για τους διαφημιζόμενους

adb: Υπάρχουν κάποια ειδικά διαφημιστικά formats που διαθέτει η Nova τόσο στο κινηματογραφικό όσο και το αθλητικό πρόγραμμα; Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποια παραδείγματα εφαρμογής τους;

Δ.Β.: Η πληθώρα επιλογών σε τρόπους προβολής και διαφήμισης είναι το στοιχείο που μας διαφοροποιεί και μας χαρακτηρίζει και συνεχώς προσπαθούμε να βρίσκουμε νέες ιδέες και να εξελισσόμαστε δημιουργικά και τεχνολογικά.

Βασικό μας μέλημα είναι ο διαφημιζόμενος να επενδύει αποτελεσματικά στην προώθηση του προϊόντος του και στη μετάδοση του μηνύματός του με όποιον τρόπο κι αν επιλέξει. Πέρα από τους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης τόσο στο κινηματογραφικό όσο και στο αθλητικό πρόγραμμα, ο διαφημιζόμενος μπορεί να προβάλει το προϊόν του μέσω Virtual ads, τα οποία είναι customized εικαστικά formats που προβάλλονται πλέον και κατά τη διάρκεια της ροής του live. Άρα, μιλάμε για διαφήμιση κατά τη διάρκεια ενός αγώνα ή μιας ταινίας με άμεσο και μεγάλο impact.

Επιπλέον, από την έναρξη αυτής της σεζόν, εισαγάγαμε στους αγώνες των μεγάλων διοργανώσεων που μεταδίδουμε το format του Power Break. Δηλαδή, την ένταξη ενός προνομιακού και αποκλειστικού break σε 4 κομβικά σημεία της αθλητικής μετάδοσης: λίγο πριν τη σέντρα του αγώνα, στη λήξη του α΄ ημιχρόνου, λίγο πριν την έναρξη του β΄ ημιχρόνου και στη λήξη του αγώνα.

Το ανανεωμένο Νοvasports.gr

adb: Προχωρήσατε σε redesign και του site Νovasports.gr. Ποιος ήταν ο στόχος και ποιες νέες διαφημιστικές δυνατότητες υπάρχουν πλέον;

Δ.Β.: Ο στόχος του νέου Novasports.gr είναι να προσφέρει μέσα από ένα ανανεωμένο και λειτουργικό design, μια βελτιωμένη εμπειρία θέασης του περιεχομένου του προσαρμοσμένη στις ανάγκες του επισκέπτη, με γρήγορη πλοήγηση, σωστή τοποθέτηση του περιεχομένου σε mobile συσκευές, αλλά και αξιοποίηση των νέων τάσεων εύρεσης του περιεχομένου.

Το μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Novasports.gr είναι το premium video περιεχόμενο το οποίο μπορούν να βρουν οι επισκέπτες κατά την πλοήγησή τους, γι’ αυτό και καταφέρνουμε να έχουμε πάνω από 1 εκατομμύριο video views κατά μέσο όρο κάθε μήνα. Έχουμε την αποκλειστικότητα της νόμιμης προβολής των highlights των αγώνων των 9 ομάδων της Super League των οποίων έχουμε τα δικαιώματα αλλά και των υπόλοιπων διοργανώσεων που μεταδίδουμε.

Επιπλέον, εμπλουτίζουμε το video περιεχόμενο του site, με υλικό από το πολύ πλούσιο και ιστορικό αρχείο μας και οι επισκέπτες του πλέον θα μπορούν να ψάξουν και να ξαναδούν γκολ και φάσεις από παλιούς αγώνες που θυμόμαστε ακόμα. Τέλος, εξελίσσουμε τις διαφημιστικές παροχές που προσφέρουμε υιοθετώντας νέα formats και εφαρμόζοντας τα best practices της αγοράς που θα οδηγήσουν σε αύξηση των ποιοτικών δεικτών απόδοσης της online διαφήμισης στο site.

Comments are closed.