Ζέρβας: Μας προκαλεί αισιοδοξία η απόφαση του ΚΑΣ

 

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, μίλησε στα Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή «Online» με το δημοσιογράφο Δημήτρη Τάκη.
Μεταξύ άλλων, επεσήμανε:
Αναφερόμενος στα ΜΜΜ της Θεσσαλονίκης
Κ.ΖΕΡΒΑΣ: Έχει 6 μέσα μεταφοράς η Αθήνα εμείς εδώ έχουμε «ολίγη από ΟΑΣΘ». Από τα 600 οχήματα που πρέπει να έχει ο ΟΑΣΘ έχουμε 300
Για την απόφαση του ΚΑΣ για το μετρό Θεσσαλονίκης
Κ.ΖΕΡΒΑΣ: Μας προκαλεί αισιοδοξία η απόφαση του ΚΑΣ ότι επιτέλους θα γίνει. Η άλλη πλευρά είναι κάποιοι «επαγγελματίες ευαίσθητοι» ή κάποιοι που πολιτικοποίησαν αυτή την ιστορία. Είναι όλοι αυτοί οι οποίοι χασομέρησαν, καθυστέρησαν το μετρό Θεσσαλονίκης τόσα χρόνια και τώρα πάμε με ένα χρονικό ορίζοντα του 2023.
Κ.ΖΕΡΒΑΣ: Είμαι πολιτικός μηχανικός, έχω διατελέσει έξι χρόνια στο ΔΣ της Αττικό Μετρό και συγχρόνως έχω και μητέρα αρχαιολόγο οπότε με όλες αυτές τις ιδιότητες από τη μια πλευρά γνωρίζω και από την άλλη πλευρά έχω και όποιες ευαισθησίες. Τα αρχαία με αυτή τη λύση δεν εξαφανίζονται, τα αρχαία αποσπώνται, γίνεται ένας ωραιότατος σταθμός και μπαίνουν πίσω κατά 92% και θα τα κάνει το συνεργείο που μετέφερε τις Καρυάτιδες από τον Παρθενώνα στο μουσείο της Ακρόπολης με τη μέγιστη δυνατή επιμέλεια. Το υπόλοιπο 8% θα πρέπει να αξιοποιηθεί κάπου άλλου γιατί πρέπει να γίνουν φρεάτια, πρέπει να γίνουν σκάλες. Αυτό είναι το πρώτο, το δεύτερο κομμάτι είναι το κόστος, δεν ξέρω αν για κάποιους είναι ασήμαντο. Η μια λύση η οποία είχε προταθεί είναι 70 εκ. και αυτή η λύση είναι 15 εκ. Τρίτο θέμα είναι ότι γίνεται πολύ καλύτερος σταθμός και γίνεται πολύ πιο γρήγορα. Θα έχουμε δύο κλιμακοστάσια, θα λειτουργήσει μεγαλύτερη ασφάλεια ακόμα και για τα ίδια τα αρχαία γιατί με την προηγούμενη λύση θα είχαμε καθιζήσεις , θα είναι πολύ πιο ασφαλές για την κατασκευή του. Θα είναι πολύ πιο γρήγορη η κατασκευή του, υπάρχει δυνατότητα να γίνει μέχρι το 2023.
Αναφερόμενος στο επιχείρημα της άλλης πλευράς ότι υπάρχει κίνδυνος καταστροφής των αρχαίων
Κ.ΖΕΡΒΑΣ: Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το λένε αυτό, η ίδια μέθοδος εφαρμόστηκε 400 μέτρα πιο μακριά στον σταθμό της Αγίας Σοφίας. Υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι αυτή τη στιγμή έχουν πολιτικοποιήσει το θέμα και βάζουν ακόμα και στις λύσεις ιδεολογία ή κάποιοι άλλοι οι οποίοι δεν ήθελαν ούτε την υποθαλάσσια, δεν ήθελαν ούτε την περιφερειακή, δεν ήθελαν ούτε τη νέα παραλία. Η ιδεολογία εδράζεται στις ιδεοληψίες. Εγώ ξεκίνησα λέγοντας σας στοιχεία τεχνικά, στοιχεία οικονομικά, στοιχεία που αφορούν το χρόνο και από εκεί και μετά έχουνε λειτουργία της πόλης. Οι περισσότεροι από αυτούς θα σας πουν ότι εμείς δεν το θέλαμε το μετρό και θα πάνε τη συζήτηση «ας μη γίνει στο κάτω –κάτω της γραφής ο σταθμός της Βενιζέλου». Ο σταθμός της Βενιζέλου είναι η πλατεία Συντάγματος της Θεσσαλονίκης, θα φορτοεκφορτώνει 65 χιλ. επιβάτες τη μέρα.
Κ.ΖΕΡΒΑΣ: Δεν σας λεω πόσο θα υποφέρει η πόλη αν δεν γίνει το μετρό, θα σας πω πόσο θα υποφέρουμε όλοι γιατί αν το 2023 δεν έχει ολοκληρωθεί το έργο, έχει περάσει στην τρίτη γέφυρα προγραμματικής περιόδου που σημαίνει ότι το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να επιστρέψει 712 εκ. στην ΕΕ. Όποιος προσφύγει στο ΣτΕ απλά δεν θέλει να γίνει το έργο και το κάνει για να πρωταγωνιστεί.
Κ.ΖΕΡΒΑΣ: Υπάρχει η δέσμευση της Αττικό Μετρό και προφανώς και του εργολάβου εντός δύο μηνών να φέρει συγκεκριμένη μελέτη προς έγκριση για το πώς θα γίνει η απόσπαση ούτως ώστε με βάση αυτή τη λύση να προχωρήσουμε στην εντολή στον εργολάβο και να αρχίσει άμεσα, δηλαδή τους πρώτους μήνες του 2020 να ξεκινήσει η απόσπαση και η κατασκευή του σταθμού η οποία είναι πολύ ευκολότερη με αυτό τον τρόπο.

Comments are closed.