Οι εφημερίδες θα ξεμείνουν στο ράφι, είτε μπουν στα σουπερμάρκετ είτε στα φαρμακεία

Η είσοδος των εφημερίδων στα σουπερμάρκετ είναι μια λύση, μιας και είναι τα μόνα σημεία πώλησης που επισκέπτονται οι πολίτες, μετά και τις τελευταίες απαγορεύσεις στην κυκλοφορία. Ωστόσο το πρόβλημα της κατακόρυφης πτώσης των κυκλοφοριών, συμπεριλαμβανομένων και των γενικότερων προβλημάτων των επιχειρήσεων του Τύπου που εντάθηκαν με την εμφάνιση του κορωνοιού και στη χώρα μας, δεν λύνονται με κρατικές παρεμβάσεις. Αναμφισβήτητα η στήριξη της πολιτείας θα βοηθήσει, αλλά δεν θα λύσει το πρόβλημα. Και κυρίως δεν θα αυξήσει τις κυκλοφορίες, είτε μπουν στο σουπερμάρκετ είτε στα φαρμακεία!

Τα όποια μέτρα θα είναι μια ανάσα για τους εκδότες – ιδιοκτήτες, ενδεχομένως και για τους εργαζόμενους… Το “εμβόλιο” όμως για τον Τύπο δεν είναι η κρατική επιχορήγηση και οι διευκολύνσεις της εφορίας. Το “εμβόλιο” είναι η βελτίωση του δημοσιογραφικού προϊόντος.

Ο μόνος τρόπος λοιπόν για να μη μείνουν στο ράφι των σουπερμάρκετ οι εφημερίδες είναι να γίνουν πάλι ελκυστικές στους αναγνώστες, βελτιώνοντας την ύλη τους… Και επειδή δεν πρόκειται να επιστρέψει ξανά η μεγάλη μάζα των πολιτών που αγόραζε εφημερίδες πριν μια ή δυο δεκαετίες, ο στόχος θα πρέπει να είναι η ομάδα των αναγνωστών που απομακρύνθηκε, είτε επειδή απογοητεύτηκε από το προϊόν είτε θύμωσε με τα πολιτικά ή άλλα παιχνιδια (εκδοτών κ.α) που υποτίμησαν τη νοημοσύνη τους.

Υπάρχουν τρόποι να επιστρέψει αυτή η πληθυσμιακή ομάδα που γύρισε την πλάτη στις εφημερίδες για τους παραπάνω λόγους, αρκεί να πεισθεί! Και ο μόνος τρόπος για να συμβεί αυτό είναι η αληθινή δημοσιογραφία. Όλοι όσοι εμπλέκονται και εργάζονται στον Τύπο, ξέρουν τι σημαίνει αληθινή δημοσιογραφία και ρεπορτάζ, όπως ξέρουν και ότι αυτό που πουλάνε σήμερα οι εφημερίδες δεν είναι δημοσιογραφία. Στην καλύτερη περίπτωση είναι υποκατάστατο και στη χειρότερη συναλλαγή!

Οταν αυτό αλλάξει οι εφημερίδες θα βρουν ξανά αναγνώστες και μάλιστα με κοινωνικό-οικονομικά χαρακτηριστικά που ψάχνουν με το κιάλι οι διαφημιστές (που απευθύνονται στα χάρτινα γούστα)!

Comments are closed.