365 DNI: Πόσα κλισέ και σεξισμός μπορούν να χωρέσουν στο νούμερο ένα soft porn του Netflix;

Γράφει ο Δημήτρης Πάντσος

Πολλά και ακόμη περισσότερα αν αντέξεις να τσεκάρεις όλα αυτά που συμβαίνουν στο πολωνικό 365 DNI, το νούμερο ένα του ελληνικού Netflix box-office.

Σύμφωνα με την (αμερικανική και όχι μόνο) ενότητα, στην οποία βρίσκει κανείς την ταινία στην συγκεκριμένη πλατφόρμα (που έχει και τα πολύ τα ωραία της δείγματα)…αυτή είναι μια ρομαντική ταινία. Και όπως όλες -προφανώς οι ρομαντικές ταινίες, έχουν ένα αγόρι, ένα κορίτσι και ένα καημό. Ή μήπως όχι;

Ναι, υπάρχει και στόρι
(όπως και σε όλα τα soft porn)

H Laura Biel είναι μια επιτυχημένη διευθύντρια πωλήσεων, η οποία κάνει ταξίδι με το σύντροφο της σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην Σικελία, αλλά τα πράγματα δεν πάνε όπως τα υπολόγιζε. Την ημέρα των 29ων γενεθλίων της, πέφτει θύμα απαγωγής του Ιταλού μαφιόζου Massimo Torricelli, που επιθυμεί με το σώνει και καλά, μέσα σε 365 μέρες, να τον ερωτευτεί.

Σε μια απόπειρα δολοφονίας του πριν χρόνια, είχε δει σε όραμα το πρόσωπο της και από τότε έψαχνε να τη βρει. Ε, τη βρήκε.

Μέσα σε αυτές τις 365 μέρες, ο Massimo εκπληρώνει τις φαντασιώσεις του παρά τη θέληση της Laura αλλά στο τέλος, αυτή υποκύπτει και τον ερωτεύεται. Πριν τον παντρευτεί προφανώς και κάνουν και δέκα παιδιά (spoiler), μπαίνει σε ένα τούνελ και εξαφανίζεται (δηλαδή πέφτουν οι τίτλοι τέλους).

Έλα τώρα να μαζέψουμε όλα τα κλισέ του κόσμου και να τα ποτίσουμε με άφθονη σεξιστική μαρμελάδα.

Ας μείνουμε σε μια από τις αρχικές σκηνές. H Laura (στην Πολωνία), βρίσκεται στα καλύτερα της, γυρίζει σπίτι μετά από μια επαγγελματική επιτυχία και θέλει να το γιορτάσει με το σύντροφο της. O τελευταίος είναι χαμένος στο λάπτοπ, της λέει “τράβα για ύπνο μαρή έχεις και τη καρδιά σου” (τρου στόρι).

Οπότε, αυτή πηγαίνει απογοητευμένη, φοράει κάτι σέξι και ελαφρύ, αρπάζει και ένα σεξ τόυ και αρχίζει τα τεντώματα.
Σε παράλληλη τροχιά, βλέπουμε στη Σικελία, τον Massimo σε ένα αεροπλάνο (δικό του), με μια αεροσυνοδό σε επίσης τρελό κέφι ιδιαίτερης επαφής.

Η κάμερα δείχνει μια αυτόν, μια αυτή, μια αυτή, μια αυτόν, μία κραυγή αυτός, μια αυτή, δώσε από εδώ, δώσε από εκεί, έρχεται το πολυπόθητο δι έντ και ησυχάζουμε. Όπως καταλαβαίνουμε όλοι, είναι θέμα χρόνου να συναντηθούν.

-Σε έψαχνα σε όλο το κόσμο, κάπου είχα μια σιγουριά μέσα μου πως θα σταθείς δίπλα μου και θα είσαι δικιά μου.

–Πλάκα κάνεις, δεν είμαι αντικείμενο, δεν ανήκω σε κανέναν.

Σύμφωνα με το 365 DNI

Σε περίπτωση που δεν το έχετε καταλάβει, το νέο παγκόσμιο φαινόμενο στην «ερωτική» φιλμογραφία (όπου DIN βάλε days) κάνει σκόνη το 50 Shades Of Grey. Γιατί θέλει και μπορεί.
Σύμφωνα με αυτό, μια γυναίκα μπορεί να απαχθεί, να περιοριστεί, να κακοποιηθεί και στο τέλος να…ερωτευθεί. Τον υπεύθυνο των τριών πρώτων. Ασχέτως με τι μπορεί να δηλώνει στη αρχή. Γιατί μετά βάζει μυαλό. Και αποδέχεται τον άντρα τον σωστό, τον μέγιστο.

Και όπως θα πει και στην κολλητή της, κάπου εκεί προς το τέλος της ταινίας:

“Φαντάσου ένα ισχυρό αρσενικό που ξέρει τι θέλει, που σε φροντίζει και σε υπερασπίζεται. Που όταν είσαι μαζί του νιώθεις κοριτσάκι και πραγματοποιεί όλες σου τις σεξουαλικές φαντασιώσεις.”

“Επιπλέον είναι 1.90 και χωρίς ίχνος λίπους”.

Αυτά που συμβαίνουν στη ταινία, που έχει στρογγυλοκαθήσει στην κορυφή του Netflix και στην καρδιά προφανώς των Ελλήνων θεατών, είναι πέρα κάθε περιγραφής.
Δεν είναι μόνο οι ατάκες τύπου αρσενικός κεραυνός: “Δεν θα σε δέσω αλλά μη με προκαλέσεις, δεν είμαι μαλακός, δεν ανέχομαι την ανυπακοή”. Οι οποίες σκάνε απανωτά, σε ένα τηλεοπτικό ουρανό γεμάτο από #metoo αστερισμούς.

Δεν είναι το στόρι που πάει όπως θέλει κι όπου θέλει- φτάνει να καταλήγει σε ιδρωμένα βλέμματα και θεωρίες δήθεν υποταγής.

Δεν είναι μόνο η νεοπλουτίστικη 90’s αίσθηση φτηνιάρικου σεξ με ολίγη άχνη από σύνδρομο Στοκχόλμης για το ξεκάρφωμα. Με όλες τις σικέ λεπτομέρειες να το συνοδεύουν. Ιδιωτικά τζετ, γιοτ για δύο, πριβέ πάρτυ, ακριβές τουαλέτες και άφθονη κοκαΐνη σερβιρισμένη από μοντέλα γ’ διαλογής.

Δεν είναι μόνο αυτή η αίσθηση σεξ αφημένου και ξεχασμένου, πάνω στις πόζες ελληνικών εξώφυλλων τύπου Nitro και Max. Κι ένα άγριο φλερτ με την σοφτκορίαση της ερωτικής εικόνας παράλληλα, να προκαλεί χαμόγελα κωμωδίας (ειδικά όταν τα drones παίρνουν μπροστά).

Είναι αυτό το άλλο θέμα. Που ζει και αναπνέει μέσα στην αντίφαση της παράξενης εποχής μας. Από τη μία, οι συνεχόμενες συζητήσεις πάνω στο σεξισμό, τον ρατσισμό, την κακοποίηση κάθε μορφής, την διαφορετικότητα. Με αφορμές, που δεν τις προλαβαίνεις πια.
Και από την άλλη, η επιτυχία μιας “εικόνας” που πάει κόντρα σε όλα τα προηγούμενα. Ή μάλλον που υπενθυμίζει πως η ρήξη στη λογική είναι μεγαλύτερη κι από αυτή που το αίσθημα θα ήθελε να προσδιορίσει.
Σε μια εποχή που η συζήτηση για την σεξουαλική κακοποίηση δείχνει να παίρνει μια πιο σωστή κατεύθυνση, ερωτικές δηθενιές τύπου 365 DNI αποδεικνύονται άστοχες, αν όχι επικίνδυνες.

Κυρίως γιατί επαναφέρουν τα data μιας άλλης εποχής από την οποία, είδαμε και πάθαμε για να αφήσουμε πίσω (λέμε τώρα).

Σε έναν παράλληλο κόσμο

Στο Imdb, η ταινία έχει προσγειωθεί στο 3.8.

Βασίζεται στο πρώτο βιβλίο μιας ερωτικής τριλογίας, δημιουργίας της Πολωνής συγγραφέως Blanka Lipinska. Μετά το 365 DNI, ακολουθούν τα Ten dzien και Kolejne. Κάτι μου λέει πως πολύ σύντομα θα τα δούμε μεταφρασμένα ακόμη και στα περίπτερα.

Στην Μεγάλη Βρετανία έχει ήδη διανύσει τη σύντομη πορεία του στους κινηματογράφους.

Στο αμερικάνικο Νetflix χτυπάει κορυφή κάπου ανάμεσα σε προγράμματα όπως 13 Reasons Why, Space Force, Queer Eye, και Fuller House.

Massimo Torricelli- Anna-Maria Sieklucka, οι νέοι σταρζ της τηλεοπτικής σου (μας) πραγματικότητας.

Και εκεί που δεν αντέχεις με την μουσική επιμέλεια της “εικόνας” με όλα αυτά τα επικ rnb/mindtempo/poprock τιτιβίσματα, σκάει ένα Here She Comes Again (από Röyksopp) και σταματάς.

Πηγή joinradio.gr

Comments are closed.