Οι έλληνες παραγωγοί θα πληρώσουν τις κυρώσεις στη Ρωσία για τα μάτια της Αμερικής;

Απορία προκαλούν οι οικονομικές συμφωνίες την ώρα που λέγεται ότι οι σχέσεις με ΕΕ είναι τεταμένες…

Τις τελευταίες μέρες διαβάζουμε (εδώ) και βλέπουμε (εδώ) σε ρεπορτάζ είτε Ελληνικών είτε ξένων ΜΜΕ για την όξυνση των σχέσεων ΕΕ-Ρωσίας και την πρόθεση της ΕΕ να επιβάλει κυρώσεις στη Ρωσία εξαιτίας της υπόθεσης Ναβάλνι.

Ωστόσο αν κάποιος παρακολουθήσει τις οικονομικές συμφωνίες που γίνονται στην ευρύτερη περιοχή, -όχι μόνο στα ενεργειακά- θα αναρωτηθεί πού θα επιβληθούν οι κυρώσεις; Για παράδειγμα βγαίνει από τα ρεπορτάζ η αντίθεση της Γαλλίας προς τη Γερμανία για τον αγωγό Nord Stream 2. Το τι πραγματικά συμβαίνει είναι το ακριβώς αντίθετο. Συμφωνίες με τον αγωγό Nord Stream 2 έχει υπογράψει και η Γαλλική ENGIE, μάλιστα υπάρχει κριτική στην εταιρεία που δεν μπήκε στο μετοχικό σχήμα του Nord Stream 2 όπως έχει κάνει με το “αδερφάκι”, -στον Nord Stream 1 που έχει ένα ποσοστό κοντά στο 10%-.

Επιπλέον η Γαλλική Total ελέγχει το 20% του Yamal LNG, του μεγαλύτερου project για υγροποιημένου φυσικό αερίου στην Αρκτική, κόστισε 27 δις και σε αυτήν την περίπτωση υπάρχει γκρίνια γιατί οι Γάλλοι μπήκαν με ποσοστό μόλις 20% και άφησαν χώρο στους Κινέζους να μπούν με ποσοστό 20%. Το υπόλοιπο 60% το ελέγχει η Novatek (δηλαδή ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός φυσικού αερίου της Ρωσίας μετά την Gazprom), μάλιστα το 16% της Novatek το ελέγχει η Total.

Όταν διαβάζουμε ότι η Gazprom έχει αυξήσει τον τελευταίο χρόνο τις εξαγωγές της προς τη Γαλλία κατά 1.5 φορές (εδώ), το πραγματικό νούμερο είναι αρκετά μεγαλύτερο διότι εκτός της Gazprom εξαγωγές γίνονται και απο άλλες εταιρείες.

Επίσης, η Γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία CMA-CGM (εδώ) προχωρά σε παραγγελίες πλοίων που είναι LNG-powered και κάνει συμφωνίες με Ρώσικες εταιρείες για φυσικό αέριο. Ακόμα η ίδια η εταιρεία ελέγχει και θα αναβαθμίσει το λιμάνι της Λατάκια της Συρίας, που όλοι γνωρίζουμε οτι και στη συγκεκριμένη χώρα, αλλά ακόμα περισσότερο στο συγκεκριμένο λιμάνι δεν κάνεις τίποτα χωρίς το ΟΚ των Ρώσων. Απο το συγκεκριμένο λιμάνι θα περάσει όλη η ανοικοδόμηση της Συρίας τα επόμενα χρόνια και ήδη λέγεται οτι Γερμανικές και Γαλλικές εταιρείες έχουν ξεκινήσει το μοίρασμα, ό,τι περισσεύει δηλαδή αφού στα πάντα Ρωσικές εταιρείες έχουν τη μερίδα του λέοντος.

Συνεπώς πού θα επιβάλει κυρώσεις ο Μακρόν; στις Γαλλικές εταιρείες που τον έβγαλαν πρόεδρο;

Για τη Γερμανία δεν υπάρχει καν συζήτηση στο τι πραγματικά συμβαίνει με τη Ρωσία και δεν είναι μόνο το φυσικό αέριο και τα τρόφιμα, αλλά πλέον και μεγάλες Γερμανικές εταιρείες ανοίγουν μονάδες στη Ρωσία. Για παράδειγμα, η Daimler (Mercedes) άνοιξε πριν 2 χρόνια ένα νέο εργοστάσιο έξω από τη Μόσχα (εδώ) και είναι τόσο ευχαριστημένη και ετοιμάζεται για προέκταση.

Μάλιστα πριν μια εβδομάδα η Deutsche Welle είχε ενα -απίστευτο- ρεπορτάζ για τον αγωγό Νord stream 2, στην προσπάθεια να δείξει τα θετικά του για τη Γερμανία (που όντως η Γερμανία βγαίνει απίστευτα κερδισμένη) ρωτούσε τους κατοίκους και τον δημάρχο του Lubmin, της περιοχής που θα τελειώνει στη Γερμανία ο αγωγός, αν προτιμούν Βότκα ή Ουίσκι, με τους κατοίκους φυσικά να απαντούν Βότκα! Για όποιον έχει ζήσει και ξέρει απο Γερμανία, η Deutsche Welle έχει φιλο-Αμερικάνικα αισθήματα και τα τελευταία της ρεπορτάζ είναι κάπως περίεργα και προκαλούν αίσθηση.

Ό,τι κάνουν οι Ρώσοι με τους Γερμανούς στα Βαλκάνια και σε κάποιες χώρες της κεντρικής Ευρώπης, το κάνουν οι Ρώσοι με τους Γάλλους στη Βόρεια Αφρική, δεν είναι τυχαία η στήριξη και των δύο στον Πρόεδρο της Αιγύπτου Φατάχ αλ Σίσι.

Πάντως προς τα πού πάει η ΕΕ, το παρακάτω φοβερό αφιέρωμα της Deutsche Welle (εδώ) δίνει κάποιες απαντήσεις και ίσως όλοι οι δημοσιογράφοι που κάνουν διεθνές και διπλωματικό ρεπορτάζ θα έπρεπε να το δούν.

Αν είναι να μπούν κυρώσεις για τα μάτια της Αμερικής και να την πληρώσουν οι παραγωγοί φέτας και αυτοί που εξάγουν ελιές και φρούτα στη Ρωσία, ε τότε είμαστε στην Ελλάδα άξιοι της μοίρας μας.

Σ.

Comments are closed.