Όλα εξετάζονται

Η Κεραμέως για την πιθανότητα υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού στους εκπαιδευτικούς

Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, μίλησε στα «Παραπολιτικά» 90.1 FΜ, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.
Μεταξύ άλλων, επεσήμανε:
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Είναι απαραίτητο, για το καλό των παιδιών μας, να επιστρέψουμε σε δια ζώσης εκπαίδευση και βεβαίως θα συζητήσουμε τους όρους με τους οποίους θα γίνει αυτό αλλά είναι απαραίτητο να έχουμε δια ζώσης εκπαίδευση στα σχολεία μας, στα πανεπιστήμια μας, στις δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και για να το κάνουμε αυτό έχουμε ένα πολύ μεγάλο όπλο και το όπλο αυτό είναι το εμβόλιο. Ένα πολύ σημαντικό όπλο για εκπαιδευτικούς, για φοιτητές και για μαθητές.
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Οι εκπαιδευτικοί συνολικά είναι πάνω από το 73% ήδη εμβολιασμένοι, θέλουμε και άλλο και για αυτό και καλούμε σε μαζικό εμβολιασμό και τους εκπαιδευτικούς μας και τους φοιτητές μας. Πέρυσι ήμασταν ενώπιον της πανδημίας και δεν είχαμε αυτό το υπερόπλο, τώρα έχουμε αυτό το τεράστιο όπλο, αυτό το μοναδικό όπλο της επιστήμης το οποίο οφείλουμε να αξιοποιήσουμε για να επιστρέψουμε στην κανονικότητα.
Αναφορικά με τις χθεσινές διαδηλώσεις κατά των εμβολιασμών
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Θεωρώ καθήκον μας να εξηγήσουμε στον κόσμο το πόσο σημαντικός είναι ο εμβολιασμός, πως είναι ένα τεράστιο δώρο, πως αυτό είναι που μας δίνει το διαβατήριο για την επιστροφή στην κανονικότητα σε κάθε τομέα, σε κάθε κλάδο, σε κάθε έκφανση της δραστηριότητάς μας και είναι καθήκον μας αυτό να το υπογραμμίζουμε. Ακόμα και στους εκπαιδευτικούς που είμαστε πολύ ψηλά, είμαστε στους 3 στους 4 δεν αρκεί χρειαζόμαστε και άλλο για αυτό παροτρύνουμε συνολικά την εκπαιδευτική κοινότητα να εμβολιαστεί.
Ερωτηθείσα αν υπάρχει πιθανότητα υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού στους εκπαιδευτικούς
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις της πανδημίας και όλα εξετάζονται. Όπως ξέρετε εξετάζονται όλα για διαφορετικές πληθυσμιακές ομάδες, ο πρωθυπουργός ήδη έδωσε έναν οδικό χάρτη για τη γραμμή πρώτης προτεραιότητας και ήδη αυτά ξεκινούν να υλοποιούνται από εκεί και πέρα όλα είναι υπό συζήτηση. Πάντως είναι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης η επιστροφή στη δια ζώσης εκπαίδευση.
Ερωτηθείσα αν υπάρχει ένα plan B
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Είναι πολλά τα δεδομένα και είναι πολλά αυτά τα οποία συζητούμε και θα συζητούμε με τους ειδικούς όσο προχωράνε οι μέρες προς το Σεπτέμβριο λαμβάνοντας υπόψη τα διάφορα δεδομένα. Για παράδειγμα πρέπει να συζητηθεί το πρωτόκολλο λειτουργίας των σχολείων με βάση τα νέα δεδομένα, με βάση τα δεδομένα του εμβολιασμού, με βάση τα δεδομένα του εμβολιασμού της κοινότητας συνολικά. Άρα όλα αυτά θα τα δούμε, ξαναλέω ο εμβολισμός είναι ότι πιο σημαντικό έχουμε σε αυτή την τεράστια μάχη.
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Βεβαίως θα προβούμε σε ενέργειες, είδατε τα self test πόσο βοήθησαν, όλα αυτά είναι εργαλεία τα οποία θα μπουν στη διαδικασία για να τα συζητήσουμε. Για παράδειγμα θεωρώ ενδεχόμενο να χρησιμοποιούμε τα self test, θα το συζητήσουμε με την επιτροπή των Ειδικών. Βρήκαμε χιλιάδες κρούσματα χάρη στα self test, είναι σημαντικά εργαλεία όλα αυτά τα εξετάσουμε συνολικά με πρώτο το εμβόλιο.
Ερωτηθείσα αν υπάρχει ενδεχόμενο να υπάρξει υποχρεωτικότητα των μαθητών
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Δεν έχει συζητηθεί κάτι τέτοιο.
Αναφορικά με τους διορισμούς των εκπαιδευτικών
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Τις επόμενες μέρες προβαίνουμε σε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση. Είχαμε δεσμευτεί για 5.250 διορισμούς και από αυτό πήγαμε στους 11.700. Είναι οι πρώτοι μόνιμοι διορισμοί που γίνονται στην εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια και αυτό εν όψει και των πολλών αλλαγών που θα έχουμε από το Σεπτέμβριο.
Αναφορικά με το νέο σχολείο
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Καταρχήν δίνουμε ποιοτική προσχολική εκπαίδευση από τα 4 σε όλη τη χώρα. Σε αυτό το δίχρονο Νηπιαγωγείο θα έχουμε δραστηριότητες στα αγγλικά από τα 4, περισσότερα εφόδια από πιο νωρίς. Εργαστήρια δεξιοτήτων σε τέσσερις βασικούς άξονες, αυτά θα μπουν σε Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο σταθμισμένα ανά εκπαιδευτική ηλικία, ο ένας άξονας έχει να κάνει με το ευ ζην, με την υγιεινή διατροφή, με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση αργότερα στα παιδιά, με ζητήματα δηλαδή της υγείας. Ο δεύτερος άξονας έχει να κάνει με το περιβάλλον, ο τρίτος άξονας δημιουργία και καινοτομία, ρομποτική, σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός. Και ο τέταρτος άξονας ο σεβασμός στον άλλο, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, ο εθελοντισμός η ενσυναίσθηση όλα αυτά μέσα στα σχολεία. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί ολοκληρώνουν τώρα επιμόρφωση που τρέξαμε μέσα στον Ιούνιο για τα προγράμματα αυτά, αυτά θα ισχύσουν από το Σεπτέμβριο σε όλα τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια της χώρας.
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Την άλλη εβδομάδα θα ανοίξουν τα μηχανογραφικά δελτία για πρώτη φορά στη χώρα τα παιδιά μας θα έχουν δύο δρόμους που θα ανοίγονται μπροστά τους, το μηχανογραφικό το κλασικό όπως το ξέρουμε για να μπει κανείς στο πανεπιστήμιο και το παράλληλο μηχανογραφικό για να εγγραφεί σε κάποιο δημόσιο ΙΕΚ. Αυτό το κάνουμε για να δώσουμε εναλλακτικές στους νέους και οι νέοι μας ειναι αυτοί που θα επιλέξουν ποιον δρόμο θέλουν να ακολουθήσουν. Εμάς μας νοιάζει αυτοί να είναι ρεαλιστικοί δρόμοι, να οδηγούν σε μια προοπτική για τα παιδιά μας, όχι απλά να τους λέμε «μπες στο πανεπιστήμιο και αδιαφορώ αν θα αποφοιτήσεις».

Comments are closed.