Υφυπουργός Υποδομών: Σε λειτουργία το τραμ στον Πειραιά τις επόμενες μέρες

Πειραιάς

Τι είπε για το μετρό

Ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, μίλησε στα Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή “Secret” με το δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο.
Μεταξύ άλλων, δήλωσε:
Αναφορικά με τη λειτουργία του τραμ και του μετρό στον Πειραιά
Γ.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: Είμαστε έτοιμοι τις επόμενες μέρες να δώσουμε σε λειτουργία το τραμ στον Πειραιά. Αντιλαμβάνονται οι Πειραιώτες ότι στον Πειραιά έχουμε ένα ολοκληρωμένο, ένα στοχευμένο σχέδιο θα βάλουμε το τραμ σε λειτουργία, οι σταθμοί του μετρό εξακολουθεί να ισχύει η δέσμευση αυτό που έχει πει ο κ. Καραμανλής ότι το καλοκαίρι του 2022 οι τρεις νέοι σταθμοί τα Μανιάτικα, ο Πειραιάς και το Δημοτικό Θέατρο θα είναι σε λειτουργία. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μια τεράστια ανατίμηση υλικών και μια τεράστια κρίση στον τομέα των logistics για να καταφέρουμε αυτούς τους στόχους μας χρειάζεται και εμείς και η Αττικό μετρό και ο ανάδοχος να κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια για να το πετύχουμε. Είμαστε στα χρονοδιαγράμματά μας, τα θα πετύχουμε και ο Πειραιάς πλέον θα έχει και τραμ και μετρό.
Ερωτηθείς αν επηρεάζουν οι ανατιμήσεις τα έργα
Γ.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: Σαφέστατα. Τις επόμενες μέρες θα βγει μια υπουργική απόφαση η οποία θα αναθεωρεί τους συντελεστές σε ότι αφορά τις τιμές των υλικών, είναι έτοιμο να υπογραφεί οπότε και αυτή τη στρέβλωση θα τη λύσουμε. Θα έχουμε ανατιμήσεις, είναι μια κρίση παγκόσμια δεν είναι ελληνική αλλά είμαστε έτοιμοι να την αντιμετωπίσουμε. Την αντιμετωπίσαμε όλο αυτό το διάστημα είμαστε δίπλα στην αγορά. Εμείς πιστεύουμε πάρα πολύ στον τομέα των υποδομών, πιστεύουμε γιατί έτσι θα βελτιώσουμε τη ζωή των πολιτών, έτσι θα δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας και το σημαντικότερο είναι ότι θα βάλουμε τη χώρα μας στον πανευρωπαϊκό και τον παγκόσμιο χάρτη ως ένα κέντρο διακομιστικό, μεταφορών αλλά και ένα κέντρο που θα έρχονται οι τουρίστες και θα έχουμε τις υποδομές που τους αξίζουν. Σύγχρονα αεροδρόμια, σύγχρονα λιμάνια, βλέπετε τι γίνεται και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, βλέπετε με τις αξιοποιήσεις των λιμένων που γίνονται από το ΤΑΙΠΕΔ. Εμπορευματικές μεταφορές με τα σιδηροδρομικά, έχουμε εξαγγείλει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό πακέτο που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας. Βελτιστοποίηση όσο μπορούμε της κεντρικής γραμμής της ΠΑΘΕ Αθήνας –Θεσσαλονίκη οπότε οι παρεμβάσεις μας έχουν ένα συνολικό σχέδιο το οποίο το υπηρετούμε.
Αναφορικά με τα έργα στη Δυτική Αττική
Γ.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: Στη Δυτική Αττική κάνουμε και εκεί στοχευμένες παρεμβάσεις σε προβλήματα χρόνων. Σαλαμίνα–Πέραμα προχωράει το έργο, περιμένουμε την περιβαλλοντική αδειοδότηση, αυτό δεν είναι μόνο ένα έργο που είναι εξαιρετικά χρηστικό σε ότι αφορά τη Σαλαμίνα αφορά σε πολύ μεγάλο βαθμό και το Πέραμα γιατί με την παράκαμψη που θα κάνουμε στο Πέραμα ουσιαστικά όλα τα οχήματα δεν θα περνάνε από εκεί οπότε θα καλυτερέψουμε τη ζωή των πολιτών.
Γ.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: Σε ότι αφορά την δυτική περιφερειακή Αιγάλεω και τους τρεις κόμβους στον Σκαραμαγκά , τα ναυπηγεία και στο Σχιστό θα παρέμβουμε και σε αυτό το κομμάτι. Είναι ένα έργο στοιχειωμένο, είχε εξαγγελθεί το 2000 , είναι παρατημένες οι σήραγγες με αυτές τις τρεις παρεμβάσεις που θα κάνουμε με τους τρεις ανισόπεδους κόμβους και την ολοκλήρωση της Δυτικής περιφερειακής Αιγάλεω καθώς και τη βελτίωση της Αθηνών –Κορίνθου θα απελευθερώσουμε ένα μεγάλο κομμάτι μπλοκαρίσματος που υπάρχει στη Δυτική Αττική.
Για τον προαστιακό της Δυτικής Αττικής και τη γραμμή 4
Γ.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: Στις αρχές του επόμενου χρόνου θα βγει ο προαστιακός Δυτικής Αττικής. Ουσιαστικά είναι ένα έργο που θα ξεκινάει από τα Άνω Λιόσια και θα φτάνουμε μέχρι τα Μέγαρα και στο Ίλιον θα δημιουργήσουμε άλλους τρεις σταθμούς το Ίλιον, την Παλατιανή και τον Άγιο Νικόλαο που εκτιμούμε ότι μέχρι το τέλος του 2022 θα βγάλουμε και αυτό το έργο στον αέρα. Η γραμμή 4 μόνη της σημαίνει τουλάχιστον 10.000 νέες θέσεις εργασίας, σημαίνει 340 χιλιάδες επιβάτες που θα χρησιμοποιούν αυτή τη γραμμή και σημαίνει 53 χιλιάδες οχήματα λιγότερα στους δρόμους της Αττικής. Η επέκταση της γραμμής 2 προς το Ίλιον -Ανθούπολη σημαίνει καθημερινή χρήση σε περίπου 40 με 45 χιλιαδες, σημαίνει περίπου 3 με 5 χιλιαδες εργασίας και σημαίνει ότι θα μπορεί ένας κάτοικος από την Παλατιανή να κατεβαίνει σε 20 λεπτά στο Σύνταγμα. Αυτές όλες οι παρεμβάσεις που κάνουμε διευκολύνουν τη ζωή των πολιτών, δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας. Αυτές οι παρεμβάσεις θα μπορέσουν να κάνουν την Αθήνα, τον Πειραιά τα επόμενα χρόνια μια πόλη που να είναι βιώσιμη για τους πολίτες.
Γ.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάρα πολλά έργα, μέχρι το τέλος του μήνα θα γίνει η τελική προσφορά για τρία μεγάλα οδικά έργα ΣΔΙΤ. Για ένα κομμάτι του ΒΟΑΚ, για το Fly over στη Θεσσαλονίκη και για το Καλαμάτα –Ριζόμυλος –Πύλος –Μεθώνη. Παράλληλα το Δεκέμβριο θα βγουν τέσσερα μεγάλα οδικά έργα, θέλω να πω ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει πάρα πολύ δουλειά για όλους. Όμως δεν εφησυχαστήκαμε, κάναμε παρεμβάσεις και συνεχίζουμε να κάνουμε παρεμβάσεις βελτιώσαμε το νόμο των δημοσίων συμβάσεων, εμπλέξαμε πλέον πολύ περισσότερο τον ιδιωτικό τομέα, απλοποιήσαμε διαδικασίες, ψηφιοποιήσαμε διαδικασίες ώστε να είναι ένα πολύ πιο απλό πλαίσιο. Βάλαμε τους ιδιώτες και στο υπουργείο αυτό ήταν μια μεγάλη τομή. Πλέον το υπουργείο Υποδομών που είναι η μεγαλύτερη αναθέτουσα αρχή που υπάρχει στη χώρα έχει συμβούλους ιδιώτες όπου το υποβοηθούνε στην ωρίμανση των μεγάλων έργων και παράλληλα αυτές τις μέρες τελείωσε η διαβούλευση στο ελληνικό κοινοβούλιο των προτύπων προτάσεων ώστε να μπορεί ο ιδιωτικός τομέας να ωριμάζει και αυτός έργα. Κάνουμε παρεμβάσεις σε διάφορα επίπεδα ώστε τα έργα υποδομών που τόσο ανάγκη έχει η χώρα να προχωρήσουν το επόμενο διάστημα. Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε το εξής ότι έχουμε πόρους γιατί και η Ευρώπη αντιλήφθηκε ότι πρέπει να πέσει χρήμα στην αγορά, χρήμα στις υποδομές, στον ψηφιακό μετασχηματισμό, στην πράσινη ανάπτυξη. Η δουλειά της κυβέρνησης ήταν να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες με διαφάνεια ώστε να μπορούν τα χρήματα να κατέβουν στους ιδιώτες, να κατέβουν στην οικονομία ώστε να βρει ο κόσμος δουλειά ώστε να γίνει καλύτερη η ζωή μας.
Αναφορικά με το σιδηροδρομικό δίκτυο
Γ.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: Κάναμε μια ολοκληρωμένη παρέμβαση και στο σιδηροδρομικό κομμάτι και είπαμε ότι το πρώτο που χρειάζεται είναι να συνδέσουμε τα λιμάνια μας με το σιδηρόδρομο. Όλοι αυτοί οι επενδυτές που θέλουν να έρθουν στη χώρα μας το πρώτο που ζητούν και διερευνούν είναι αν μπορούν τα εμπορεύματά τους να έρθουν με τα πλοία στα λιμάνια μας και να πάνε στα εμπορευματικά κέντρα και αν όλα αυτά είναι συνδεδεμένα. Διαβάσαμε και ήμασταν πάρα πολύ καλά προετοιμασμένοι και από τα χρόνια της αντιπολίτευσης, διαβάσαμε πάρα πολύ καλά όλες τις παθογένειες που είχε ο σιδηρόδρομος. Τα έργα του σιδηρόδρομου ήταν σπασμένα σε τέσσερις κατηγορίες στην υποδομή, στην επιδομή που ήταν οι ράγες ουσιαστικά, στη σηματοδότηση και την ηλεκτροδότηση. Εμείς είπαμε όλα τα έργα έτοιμα και παραδομένα από έναν. Δεν μπορούμε να υπάρχουν διεπιφάνειες ώστε να υπάρχουν claims και τελικά τα έργα αυτά να βγαίνουν πολύ ακριβότερα . Κεντρικός σχεδιασμός, είμαστε σε επαφή με την ΕΕ και αλλάζουμε και όλο το μοντέλο παραγωγής των σιδηροδρομικών έργων ώστε να διαχωρίσουμε τον ΟΣΕ με την ΕΡΓΟΣΕ ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα ανάμεσα σε αυτές τις εταιρείες σε ότι αφορά τις παραλαβές των έργων και προκηρύσσουμε έργα ώστε να τα πάρουμε έτοιμα μετά από ένα χρονικό διάστημα που θα είναι αυστηρά ορισμένο και ο ιδιώτης θα έχει και ποινές όταν δεν τα ολοκληρώσει και τα φέρει έτσι όπως πρέπει. Αυτός είναι ένας διαφορετικός τρόπος αντίληψης στο πως θα παράγονται πλέον και τα δημόσια έργα και τα σιδηροδρομικά.
Αναφορικά με το μετρό της Θεσσαλονίκης και τις προσφυγές
Γ.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: Αναγνωρίζουμε ότι ο κάθε πολίτης έχει δικαίωμα να προσφεύγει εναντίον διοικητικών αποφάσεων της πολιτείας από την άλλη όμως θα πρέπει να αντιληφτούμε την παθογένεια που δημιουργούν όλες αυτές οι προσφυγές γιατί ουσιαστικά αυτή τη στιγμή υπάρχει μια στρέβλωση σε όλη αυτή την κατάσταση. Προσφεύγουν για το παραμικρό και το αποτελέσματα είναι ότι τελικά ο εργολάβος κερδίζει και το χειρότερο από όλα είναι ότι ο πολίτης δεν παραλαμβάνει ένα έργο. Δυστυχώς το μετρό της Θεσσαλονίκης έχει καταντήσει ανέκδοτο και ορθώς γιατί περιμένουν τόσα χρόνια, πολλές φορές τα πολλά ψέματα από κάποιους αρχίζουν και γίνονται πραγματικότητα και κάποιοι πιστεύουν ότι μπορούσαμε να έχουμε μετρό στη Θεσσαλονίκη χωρίς να έχουμε ράγες, χωρίς να έχουμε συρμούς και σταθμούς μόνο με μουσαμάδες. Εμείς επιλέξαμε να πούμε από την πρώτη στιγμή αλήθεια, είπαμε στους Θεσσαλονικείς τα προβλήματα που υπάρχουν και βάλαμε ως στόχος το 2023 να παραδώσουμε το μετρό στη Θεσσαλονίκη. Αυτή τη στιγμή κάποιες οργανωμένες μειοψηφίες προσπαθούν συνεχώς να κολλήσουν το μετρό σε ότι αφορά το σταθμό της Βενιζέλου. Δημιουργείται ουσιαστικά μια τεράστια στρέβλωση και το χειρότερο είναι ότι δεν θα έχουμε μετρό. Τα έργα υποδομής δεν πρέπει να πολιτικοποιούνται, δεν πρέπει να μπαίνουν στην αρένα της πολιτικής αντιπαράθεσης. …Έχουν ταλαιπωρηθεί οι Θεσσαλονικείς από εργοτάξια από το 2006 κάποια στιγμή θα πρέπει να καταλάβουμε ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται και μετρό και αρχαία . Τιμούμε την πολιτιστική μας κληρονομία, η δουλειά που έχει κάνει το υπουργείο Πολιτισμού είναι πάρα πολύ σημαντική πάνω σε αυτό το κομμάτι και συνεχίζει να την κάνει. Στο σταθμό Βενιζέλου το 2023 θα έχουμε ένα μουσείο ουσιαστικά, ένα σταθμό στολίδι που θα έρχονται από όλο τον κόσμο να τον βλέπουν για να βλέπουν όλα τα αρχαία γιατί πρώτα θα γίνει απόσπαση και μετά θα γίνει επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Ας βγάλουμε λοιπόν την πολιτική αντιπαράθεση από το μετρό και ας προχωρήσουμε. Όποιοι βρίσκουν το πεδίο του μετρό να αντιπαρατεθούν και βρίσκουν πρόσκαιρα πολιτικά οφέλη κάνουν κακό στη Θεσσαλονίκη.
Για το νέο σύστημα διοδίων
Γ.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: Είμαστε στο τελικό στάδιο για όλους τους συμβούλους ώστε να ξεκινήσουμε τη διαγωνιστική διαδικασία εντός του 2022 ώστε να έχουμε αναλογικά χιλιομετρικά διόδια, να είναι ηλεκτρονικά διόδια να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες ώστε ο καθένας ότι κομμάτι διανύει αυτό να πληρώνει.

Comments are closed.