Ένα ακόμη βήμα μπροστά στην «πράσινη» διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής

Κλειστός ο ΧΥΤΑ Φυλής

 

Ξεκίνησε η Β’ Φάση της Διαγωνιστικής διαδικασίας, για τα δύο Πάρκα Κυκλικής Οικονομίας για Κεντρικό Τομέα και Πειραιά, που θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ

Ένα σημαντικό βήμα μπροστά στην υλοποίηση του σχεδίου της σημερινής Διοίκησης της Περιφέρειας Αττικής και του ΕΔΣΝΑ, με στόχο την κατασκευή σύγχρονων μονάδων για την «πράσινη» διαχείριση των στερεών αποβλήτων της Αττικής, έγινε σήμερα.

Συγκεκριμένα, ξεκίνησε από τον ΕΔΣΝΑ η Β’ Φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, που αφορά τη δημιουργία δύο σύγχρονων Πάρκων Κυκλικής Οικονομίας , που θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ και θα καλύπτουν τις ανάγκες του Πειραιά και του Κεντρικού Τομέα της Αθήνας.

Οι υποδομές αυτές περιλαμβάνονται στο ολοκληρωμένο σχέδιο που ήδη υλοποιείται , που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων πέραν της κατασκευής σύγχρονων μονάδων επεξεργασίας την στροφή προς την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση, την προμήθεια και δωρεάν διάθεση προς τους Δήμους σύγχρονου εξοπλισμού για την ανακύκλωση και τη δημιουργία ξεχωριστού ρεύματος για τη συλλογή και διαχείριση των βιοαποβλήτων, την ελαχιστοποίηση του υπολείμματος , καθώς και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στο εγχείρημα για υιοθέτηση ενός φιλικού προς το περιβάλλον μοντέλου διαχείρισης των απορριμμάτων.

Ο στόχος που έχει τεθεί με ορίζοντα το 2025, είναι να μπει οριστικά τέλος στην απαράδεκτη μέθοδο της ταφής των απορριμμάτων που σήμερα εφαρμόζεται στην Αττική και στο κλείσιμο του ΧΥΤΑ Φυλής.

Τι αφορά η Β’ Φάση της διαγωνιστικής Διαδικασίας.

Οι διαγωνισμοί αφορούν στις υποδομές «Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ) του Κεντρικού Πάρκου Κυκλικής Οικονομίας της Αττικής» και «Μονάδα Επεξεργασίας Στερεών Αποβλήτων του Πάρκου Κυκλικής Οικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά» με συνολικό Π/Υ άνω των 640 εκ. ευρώ.

Ειδικότερα, ξεκίνησε το πρώτο εκ των δύο μερών της Β Φάσης των διαγωνισμών, ο οποίος υλοποιείται με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, στους οποίους συμμετέχουν πέντε μεγάλοι όμιλοι , με διεθνή τεχνογνωσία και δεκάδες επιτυχημένα παρόμοια έργα.
Γεγονός που εγγυάται αφενός την ορθότητα του σχεδιασμού του ΕΔΣΝΑ, αφετέρου την επιτυχημένη ολοκλήρωση του εγχειρήματος, προς όφελος του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των πολιτών της Αττικής. .

Σε αυτό το μέρος, οι συμμετέχοντες καλούνται σε διάλογο για να καθοριστούν, με πλήρη διαφάνεια, οι όροι της διαδικασίας του Ανταγωνιστικού Διαλόγου σκοπός του οποίου είναι η εκτίμηση ως προς τις τεχνικές, χρηματοδοτικές ή νομικές λύσεις που μπορεί να προσφέρει η αγορά, καθώς και η διερεύνηση και ο προσδιορισμός των μέσων που μπορούν να ικανοποιήσουν με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες του ΕΔΣΝΑ, σε σχέση με τα συγκεκριμένα έργα.

Σχεδιασμός έργων, με στόχο τη μείωση του κόστους διαχείρισης των απορριμμάτων.

Η έναρξη της Β φάσης των διαγωνισμών ΣΔΙΤ των εν λόγω έργων υπηρετεί επίσης το στόχο για μείωση του κόστους διαχείρισης των απορριμμάτων για τους Δήμους , που έχει τεθεί ως προτεραιότητα από τον ΕΔΣΝΑ, ενώ πρέπει να επισημανθεί ότι συμπίπτει χρονικά με την εφαρμογή της νέας εθνικής νομοθεσίας που προβλέπει την επιβολή του τέλους ταφής , για κάθε τόνο απορριμμάτων που δεν ανακυκλώνεται αλλά οδηγείται προς ταφή στο ΧΥΤΑ της Φυλής.

Εκτιμάται ότι η υλοποίηση αυτών των έργων, σε συνδυασμό με τη Μονάδα Επεξεργασίας του Γραμματικού όταν αυτή λειτουργήσει, πέραν από το περιβαλλοντικό όφελος, θα οδηγήσει στη μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης από το τέλος ταφής τουλάχιστον κατά τα 2/3, ενώ η υλοποίηση του συνόλου των έργων του νέου ΠΕΣΔΑ θα το μηδενίσει.

Γ. Πατούλης, Περιφερειάρχης Αττικής : Κάνουμε τις δεσμεύσεις μας πράξη, για να κάνει η Αττική μια νέα «πράσινη αρχή», στη διαχείριση των απορριμμάτων.

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης, ο οποίος είχε προαναγγείλει τη συγκεκριμένη εξέλιξη, επισήμανε ότι «Η έναρξη της β’ φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας αποτελεί πράξη συνέπειας και ευθύνης. Είναι άλλο ένα βήμα μπροστά στην υλοποίηση του ολοκληρωμένου σχεδίου που παρουσιάσαμε τον Ιανουάριο του 2020, το οποίο επίμονα και μεθοδικά υλοποιούμε με στόχο να μετατρέψουμε την Αττική σε περιφέρεια – πρότυπο της Κυκλικής Οικονομίας. Κερδίζουμε το χαμένο χρόνο, βάζουμε την ανακύκλωση και τον καφέ κάδο στη ζωή μας, δημιουργούμε νέες υποδομές και γυρίζουμε οριστικά σελίδα, ώστε να εξαλείψουμε για πάντα την ταφή των απορριμμάτων. Όμως δεν σταματάμε εδώ. Την αμέσως επόμενη περίοδο εντατικοποιούμε τις προσπάθειες σε όλα τα μέτωπα, επιταχύνουμε τις παραδόσεις οχημάτων και εξοπλισμού ανακύκλωσης στους δήμους και δημιουργούμε, μαζί με τους Δήμους ένα ολοκληρωμένο δίκτυο υποδομών και δομών ανακύκλωσης σε όλη την Αττική, με μηδενικό κόστος για Δήμους και πολίτες».

Βασίλης Κόκκαλης, Πρόεδρος ΕΔΣΝΑ: Δίνουμε λύσεις και κερδίζουμε το χαμένο χρόνο, με τον ΕΔΣΝΑ πρωταγωνιστή της ανακύκλωσης

Με αφορμή την έναρξη της της Β φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας για τα δύο έργα ΣΔΙΤ, ο Πρόεδρος του ΕΔΣΝΑ Β. Κόκκαλης επισήμανε ότι «ο ΕΔΣΝΑ για πρώτη φορά προχωράει συντεταγμένα στην υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος για την πράσινη διαχείριση των απορριμμάτων , σε όλα τα μέτωπα. Με προτεραιότητα τη διαλογή στην πηγή, την ξεχωριστή διαλογή βιοαποβλήτων και έμφαση στην παροχή σύγχρονου εξοπλισμού στους δήμους, ενώ παράλληλα δημιουργούμε με αξιοποίηση πόρων από τις δυνάμεις της αγοράς και το αναγκαίο δίκτυο υποδομών, για την πλήρη και οριστική λύση του προβλήματος των απορριμμάτων στην Αττική. Με τον ΕΔΣΝΑ πρωταγωνιστή, κερδίζουμε το χαμένο χρόνο από την απραξία του χθες και δίνουμε λύσεις εκεί που άλλοι απέτυχαν».

Συνεχίζεται η ενίσχυση των Δήμων με «καφέ» απορριμματοφόρα και κάδους.

Παράλληλα με τις άλλες διαδικασίες , συνεχίζεται από τον ΕΔΣΝΑ η διανομή των καφέ κάδων και των ειδικών οχημάτων συλλογής βιοαποβλήτων ( καφέ απορριμματοφόρα) που ξεκίνησε το 2020.

Μέχρι σήμερα έχουν ήδη μοιραστεί 105 υπερσύγχρονα απορριμματοφόρα με πλυντήριο κάδων σε 52 Δήμους και πάνω από 11.000 καφέ κάδοι όλων των διαστάσεων, ενώ ως το τέλος του χρόνου αναμένεται να μοιραστούν τουλάχιστον άλλα 75 οχήματα και πάνω από 14.000 κάδοι , στο σύνολο των Δήμων της Περιφέρειας Αττικής.

Η προμήθεια του εξοπλισμού γίνεται με αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων και με μηδενική επιβάρυνση Δήμων και πολιτών.

Comments are closed.