Επιπλέον μείωση τιμών σε προϊόντα που περιλαμβάνονται στο καλάθι του νοικοκυριού

Νέα αυτοψία Άδωνι σε Σκλαβενίτη και Βασιλόπουλο – ΒΙΝΤΕΟ

Οι τιμές είναι καλύτερες και θα είναι και καλύτερες όσο ο ανταγωνισμός λειτουργήσει, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, στο πλαίσιο της κυβερνητικής πρωτοβουλίας για το «καλάθι του νοικοκυριού», επισκέφθηκε σήμερα, Παρασκευή 4 Νοεμβρίου, δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ«Σκλαβενίτης» και «Α-Β Βασιλόπουλος», οι οποίες ανακοίνωσαν περαιτέρω μείωση στις τιμές των προϊόντων τους.

Ερωτηθείς από τους δημοσιογράφους, ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε (on camera):

«Επέλεξα να επισκεφθώ σήμερα αυτές τις δύο αλυσίδες σουπερμάρκετ «Σκλαβενίτης» και «Α-Β Βασιλόπουλος» γιατί αυτές οι δύο παρουσίασαν χθες βράδυ στο e – Καταναλωτής μια σειρά επιπλέον προϊόντων και με χαμηλότερες τιμές. Άρα λοιπόν, στη μεγάλη κουβέντα εάν ο ανταγωνισμός λειτουργεί και αν το καλάθι λειτουργεί, η ίδια η πραγματικότητα και η αγορά δείχνει το δρόμο μέσα σε μόλις 48 ώρες.

Από την Τετάρτη μέχρι σήμερα Παρασκευή, δηλαδή μέσα σε δύο μέρες, έχουμε σε πολλά προϊόντα – σε περίπου 15 προϊόντα αυτής της αλυσίδας και σε άλλα τόσα της άλλης αλυσίδος– χαμηλότερες τιμές.

Απ’ όσο δε έχω μάθει από όλες τις αλυσίδες με τις οποίες μιλάω σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματαπλέον, στο ερώτημα αν ο κόσμος έχει στηρίξει και έχει καταλάβει τι είναι το «καλάθι του νοικοκυριού», που είναι λογικό τις πρώτες μέρες να μην έχει καταλάβει, πρέπει να σας πω ότι σε όλες τις αλυσίδες και είμαι ευτυχής για αυτό, το καλάθι πάει πάρα πολύ καλά.

Να το πω λίγο λαϊκά, έχει «ξεπουλήσει». Δεν προλαβαίνουν να γεμίζουν τα ράφια από τα προϊόντα του καλαθιού, που πάει να πει ότι ο κόσμος παρά το ότι κάποιοι θα ασκήσουν κριτική, θα πουν τον καπαμά τους, το αγοράζει.

Διότι ωραία είναι να λέμε κανένα αστείο, κύριε Κουτσούμπα, για τον καπαμά, γιατί τον είδα χθες στην εκπομπή του κ. Παπαδάκη, μου έκανε μία ωραία αναφορά ο σεβαστός κύριος ΓενικόςΓραμματέας του ΚΚΕ, αλλά να ξέρει ότι στη Σοβιετική Ένωση που του αρέσει τα ράφια ήταν άδεια. Εδώ τα ράφια είναι γεμάτα.

Άρα, το καλάθι προχωράει και πάει καλά. Ο κόσμος το στηρίζει και το αγοράζει μαζικά και προσέξτε, οι τιμές αρχίζουν και πέφτουν, γιατί αυτό είναι που ενδιαφέρει κυρίως τον καταναλωτή».

Δημοσιογράφος: Σε ποια προϊόντα είδαμε τις μεγαλύτερες μειώσεις και

για τι μειώσεις μιλάμε;

Κος Γεωργιάδης: «Θα σας πω ακριβώς τις μειώσεις μία – μία, γιατί τις έχω στο κινητό μου. Για να μην πω κάτι που δεν ισχύει. Ούτως ή άλλως έχουν αναρτηθεί στον e-Καταναλωτής οι νέες τιμές. Άρα, μπορείτε να τις δείτε και μπορείτε να κάνετε τη σύγκριση.

Λέω μερικά παραδείγματα. Εδώ στο Σκλαβενίτη που είμαστε, ο λαιμός χοιρινός Ολλανδίας από 5,95 σε 5,55. Τα κοτόπουλα νωπά «Αγροζωή», ελληνικά συσκευασμένα, από 3,75 στα 2,95. Τα κοτόπουλα ελληνικά ολόκληρα νωπά χύμα από 3,75, στα 2,95. Το 2,95 είναι η νέα τιμή. Το ηλιέλαιο από 3,15 στα 2,95 και ούτω καθ’ εξής. Είναι πολλά να μην λέω τώρα ένα – ένα τα προϊόντα».

Δημοσιογράφος: Σε δύο μέρες αυτά;

Κος Γεωργιάδης: «Σε δύο μέρες. Ναι, από Τετάρτη σε Παρασκευή».

Δημοσιογράφος: Έγινε όμως και μια συνάντηση με τους κρεοπώλες, η οποία ωστόσο δεν κατέληξε κάπου. Δηλαδή, ζητήσατε να υπάρξει μία στάνταρ τιμή. Εκείνοι δεν το δέχθηκαν και απάντησαν με κάποια έκπτωση μια φορά την εβδομάδα. Σε αυτήν την περίπτωση θα δούμε νέα συνάντηση;

Κος Γεωργιάδης: «Είναι άλλο πράγμα το αν θα εντάξουμε και άλλους κλάδους στο καλάθι και άλλο πράγμα οι πρωτοβουλίες που μπορεί να πάρουν διάφοροι κλάδοι μόνοι τους. Εγώ μιλάω με όλους τους κλάδους, κάθε μέρα αυτή τη δουλειά κάνουμε, αλίμονο δεν έχουμε σταματήσει καθόλου.

Αλλά προσέξτε, πρώτα θα αφήσουμε το καλάθι να λειτουργήσει ένα-δύο εβδομάδες, να δούμε πως πάει στα σούπερ μάρκετ και μετά θα πάρουμε αποφάσεις για επέκτασή του και πως θα γίνει.

Το μόνο που μένει να κάνουμε σίγουρα και θα ασχοληθώ και σήμερα με αυτό πολύ, είναι να δώσουμε λύση σε κάποιες ειδικές κατηγορίες, παραδείγματος χάρη για τους διαβητικούς, οι οποίοι έχουν θέσει το ερώτημα ότι δεν έχουν κι αυτοί πρόσβαση σε κάποιο φθηνότερο προϊόν και με ενδιαφέρει πολύ. Είναι πολύς κόσμος και θέλω και τους συμπολίτες μας που έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας να τους φροντίσουμε».

Δημοσιογράφος: Το καλάθι ας πούμε έχει το γάλα 1,58 και δίπλα έχει προσφορά επώνυμη μάρκα, όχι του σούπερ μάρκετ, 1,30-1,40. Γιατί να πάρει το καλάθι και να μην πάρει το 1,40;

Κος Γεωργιάδης: «Το καλάθι έχει 1,12 και η άλλη αλυσίδα έχει 1,22. Αφήστε την αγορά να λειτουργήσει. Τώρα που οι αλυσίδες είδαν ότι το καλάθι πουλάει, θα το κατεβάσουν κι αυτοί».

Δημοσιογράφος: Εξηγήστε μας λίγο γιατί προέκυψε αυτή η μείωση των τιμών, υπήρχε περιθώριο να μειωθούν κι άλλο και δεν τις μείωναν τα σούπερ μάρκετ;

Κος Γεωργιάδης: «Εμείς στον e-Καταναλωτής και στην υπουργική μας απόφαση δεν επιτρέπουμε στο διάστημα της μίας εβδομάδος να αυξάνονται οι τιμές. Δεν απαγορεύουμε όμως να μειώνονται, ο ανταγωνισμός επομένως λειτουργεί.

Βλέπει η κάθε αλυσίδα τι έχει κάνει η άλλη αλυσίδα και πως συμπεριφέρονται οι καταναλωτές και τι θέλουν να πάρουν πελάτες. Γι’ αυτό χρειάζεται ο ανταγωνισμός, ο πιο ελεύθερος ανταγωνισμός, γι’ αυτό από την αρχή δεχόμαστε να είναι ελεύθερες οι τιμές και ελεύθερη η αγορά για να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός και γι’ αυτό το λόγο βλέπετε ότι μέσα σε μόλις δύο μέρες αρχίζει να έχει αποτέλεσμα.

Προσέξτε, είμαστε ακόμα στην αρχή. Εγώ θέλω να πω στους συμπολίτες μου που αντιμετωπίζουν το μέτρο με μία επιφύλαξη και είναι λογικό –είναι η αρχή του μέτρου, έχουν δεινοπαθήσει, ο πληθωρισμός είναι φρικτός, έχουν χάσει εισόδημα, έχει πιεστεί η ποιότητα της ζωής τους, θέλουν να δουν ότι κάνουμε κάτι καλύτερο–, θέλω να ξέρουν ότι έχουμε βάλει κάτω το μυαλό μας να δουλέψει και έχουμε ασχοληθεί πάρα πολύ.

Πράγματι, η υποστήριξη των καταναλωτών τις πρώτες μέρες είναι εντυπωσιακή και πράγματι, οι τιμές είναι συγκριτικά, το τονίζω συγκριτικά,καλύτερες και θα είναι και καλύτερες όσο ο ανταγωνισμός περισσότερο λειτουργήσει. Αντί δηλαδή να αφήσουμε να επικρατήσει η συνήθως νεοελληνική μας γκρίνια, ας δούμε το θέμα λίγο καλόπιστα.

Μιλάω και με τη βιομηχανία διαρκώς, για να δούμε και στα επώνυμα προϊόντα πόσο μεγαλύτερες προσφορές μπορούν να γίνουν με το καλάθι του νοικοκυριού και την επόμενη και τη μεθεπόμενη εβδομάδα.

Θα είμαστε από πάνω, το παρακολουθούμε συνεχώς γι’ αυτό με βλέπετε και σήμερα εδώ. Δενθα αφήσουμε να περάσει ούτε μία μέρα που να μη δώσουμε τη μάχη για να βοηθήσουμε τους καταναλωτές να κερδίσουν έστω και λίγο παραπάνω χρήματα. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ».

Comments are closed.