Πώς επιβιώνουν 7 κανάλια σε μια χώρα 10 εκατομμυρίων με διαφήμιση 300 εκατομμύρια τον χρόνο;
Όσοι τηλεθεατές έχουν την ευκαιρία ή τη δύναμη να παρακολουθούν ενημερωτικά ή ψυχαγωγικά προγράμματα στην τηλεόραση-κυρίως την ιδιωτική χωρίς να παίρνουν ηρεμιστικά-θα έχουν διαπιστώσει ότι γίνεται μια συστηματική πλύση εγκεφάλου μέσω διαφημιστικών μηνυμάτων, και εκπομπών χαμηλού περιεχομένου και συζητήσεων μιας επαρχιακής γειτονιάς άλλων εποχών με «κράχτες» παρουσιαστές και παρουσιάστριες.
Γράφει ο Πέτρος Κοντραφούρης
Τηλεοπτικοί «ντελάληδες» διαφημίζουν με το αζημίωτο ινστιτούτα ομορφιάς, δώρα, ταξίδια αυτοκίνητα και μετρητά χιλιάδες ευρώ. Πρωί, μεσημέρι απόγευμα βράδυ με ένα τηλεφώνημα, που πληρώνεις τρία ευρώ το καθένα, ζεις το όνειρο του πλούτου και της χλιδής που απολαμβάνουν αυτοί που τα διαφημίζουν και ο φτωχός τηλεθεατής το όνειρο της τύχης περιμένοντας να του χαμογελάσει.
Εάν βέβαια το τηλεφώνημα ήταν αστικό και δεν το πλήρωνες 3 ευρώ δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα, θα ήταν πραγματικά δώρο. Η τηλεοπτική πείνα όμως «τέχνας κατεργάζεται» εκμεταλλευόμενη τον πεινασμένο τηλεθεατή, γιατί ο χορτάτος δεν ενδιαφέρεται έχοντας γεμάτο το στομάχι του. Συνταξιούχος και πεινασμένος το ρίχνει στην τύχη για να πεινάσει ακόμη περισσότερο αφού ο ένας στις χιλιάδες ή το εκατομμύριο θα είναι τυχερός…
Από την άλλη, η πλύση εγκεφάλου με τα τυχερά παιχνίδια, που διαφημίζονται έχουν μετατρέψει την Ελλάδα σε ένα απέραντο τηλεοπτικό καζίνο, με τη φτωχολογιά να κυνηγά το όνειρο και την καταξίωση μέσα από την τύχη. Η ιδιωτική τηλεόραση προσπαθώντας να επιβιώσει, έχει επιστρατεύσει ακόμη και μεγάλα δημοσιογραφικά ονόματα για να μαζεύουν τη διαφημιστική «χαρτούρα».
Και εδώ δεν αναφερόμαστε στις διαφημίσεις μεγάλων βιομηχανιών, εμπορικών καταστημάτων και Σούπερ Μάρκετ, αλλά στις παραπλανητικές διαφημίσεις και τα διάφορα τηλεοπτικά δώρα για να δελεάζουν τους τηλεθεατές.
Γνωστοί αστέρες διαλαλούν καθημερινά… πάρτε ένα–δύο τηλέφωνα ή ένα μήνυμα και κερδίστε 5,10, 20, 30 χιλιάδες ευρώ, αυτοκίνητα, σπίτια, ταξίδια με ένα τηλεφώνημα. Όλα αυτά εμπλουτίζονται και με διάφορα γραφικά και γραφικότητες με το χρήμα να βγαίνει από θησαυροφυλάκια και άλλες «π@π@ρι@» για να δελεάσει τον τηλεθεατή και να επιβιώνουν οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις .
Αλήθεια έχει αναρωτηθεί η πολιτεία πώς επιβιώνουν τα 7 πανελλαδικά κανάλια, τα 150 και πλέον περιφερειακά και τοπικά σε μια χώρα 10 εκατομμυρίων όταν η διαφήμιση δεν ξεπερνά τα 300 εκατομμύρια το χρόνο; Αφήνουμε εκτός τη δημόσια τηλεόραση τα συνδρομητικά κανάλια και τη ραδιοφωνία.
Υπάρχει έλεγχος για τυχόν παραπλάνηση ή απάτη; Πώς ένα προϊόν που διαφημίζεται ότι κοστίζει 200-300 ευρώ πωλείται 50; Πώς αναγνωρίσιμοι τηλεοπτικοί αστέρες και των δυο φύλων μέσα από την τηλεοπτική αναγνώριση τους, δημιουργούν δικά τους sites τα οποία διαφημίζουν μέσω των εκπομπών τους και την ίδια τους την επιχείρηση απολαμβάνοντας τη χλιδή;
Μήπως είμαστε μια χώρα ανάδελφων, αναλγησίας και παρανομίας χωρίς κανέναν έλεγχο και τήρηση των νόμων; Αλήθεια υπάρχει ΕΣΡ; Αθάνατε Τσαρούχη και Καβάβη, μαζί με τον Σουρή πόσο επίκαιροι είστε!