Ελεύθερη και… αναγνώσιμη

Με ένα εξώφυλλο που μυρίζει καλοκαίρι και με τον αέρα της επιτυχίας που προσδίδει το +65% στην αύξηση της αναγνωσιμότητας σύμφωνα με τα στοιχεία της νέας έρευνας BARI-FOCUS, η LIFO κυκλοφόρησε στους δρόμους της Αθήνας (με δυσκολία πάντα και ως μια αγοραφοβική γκόμενα που επιλέγει τα στενά για τις μετακινήσεις της), αναζωογονημένη και πιο πλούσια σε εικόνες και υλικό από ποτέ. Μετά από τα συνεχόμενα καταγγελτικά editorials των τελευταίων εβδομάδων περί άνισης κατανομής της κρατικής διαφήμισης και λοιπών επιλεκτικών διευκολύνσεων διανομής στο χώρο των free press, ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος νιώθοντας την επιβεβαίωση να έρχεται γενναιόδωρα από το αναγνωστικό κοινό, επανέρχεται δριμύτερος, χαρούμενος αλλά και συγκρατημένος ταυτόχρονα κουβαλώντας στους ώμους του το βάρος του να βγάζεις «την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εφημερίδα-οδηγό της πόλης και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο».

Η αύξηση αναγνωσιμότητας στις ηλικίες 18-44 είναι γεγονός και τα νούμερα μιλούν από μόνα τους, σηματοδοτώντας αλλά και επισφραγίζοντας την όμορφη αυτή σχέση επικοινωνίας που δημιουργείται τα τελευταία χρόνια με την εμφάνιση των free press και στην Ελλάδα. Και μας χαροποιεί ιδιαίτερα το ότι η LIFO βρίσκεται στην κορυφή της ανόδου, δυναμική, ακούραστη, να αποτυπώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον ήχο της πόλης και να μην επαναπαύεται σε πρόσκαιρες επιτυχίες αλλά να πειραματίζεται συνεχώς με καινούργια πράγματα αποδεικνύοντας πως όλο αυτό πέρα από επιχείρηση είναι όνειρο και κατάθεση ψυχής των δημιουργών της. Και σε αυτό το τεύχος πολλά τα θέματα και οι στήλες που ξεχωρίσαμε. Την υπερλίστα με τους 24 εκδότες να μας προτείνουν αγαπημένα τους βιβλία και τον οδηγό με τα καινούργια που θα διαβάσουμε το καλοκαίρι, τις φωτογραφίες από το Video Art Festival, τη συνέντευξη του David Sedaris και φυσικά αγαπημένες στήλες με κορυφαίες τα Ημερολόγια Κουζίνας(η στήλη που καταφέρνει ξεκινώντας με φράσεις τύπου «Βράζω πατάτα» και «Καθαρίζω αρακά» να είναι τόσο πολύ to the point και επίκαιρη), τα media και το editorial και εσχάτως την Urban Lab που γίνεται ολοένα και πιο ενδιαφέρουσα. Όσο για την Popaganda τον τελευταίο καιρό μας ξενίζει λίγο και δεν καταλαβαίνουμε πάντα τι θέλει να πει. Παρακολουθούμε και την καινούργια στήλη, τον Ξυπόλυτο Δήμαρχο, αρχικά συμφωνούμε με το περιεχόμενο της, αφού σιγουρευτούμε και για τα κίνητρα της θα επανέλθουμε.
Είμαστε σχεδόν βέβαιοι πως ένας σίγουρος τρόπος να αυξηθεί κι άλλο το ούτως ή άλλως μεγάλο ποσοστό της αναγνωσιμότητας θα ήταν η λύση του μόνιμου προβλήματος της διανομής. Ειδικά τις τελευταίες εβδομάδες η lifo έχει γίνει πιο ακριβοθώρητη από ποτέ. Το ραντεβού μας μαζί της κάθε Πέμπτη είναι αβέβαιο και συναντά αλλεπάλληλες δυσκολίες, υποχρεώνοντάς μας συχνά να ψάχνουμε όλη την πόλη για να τη βρούμε! Κι ενώ μπορεί να έχει μία ομορφιά η όλη διαδικασία δεν σημαίνει πως το συνεχές κυνηγητό αυξάνει την επιθυμία. Θα τολμούσαμε να πούμε, ακριβώς το αντίθετο.

Γιώτα Δημητρακοπούλου

Comments are closed.