Είναι το δάκρυ μου καυτό

Λόγω άδειας της Γιώτας Δημητρακοπούλου αναδημοσιεύουμε τη σημερινή στήλη της Πόπης Διαμαντάκου από τα σημερινά “Νέα”.

Βουρκώματα και δάκρυα on camera, μπηχτές και υπονοούμενα αποκαλύπτουν το βαρύ καναλικό κλίμα, ανεξαρτήτως της οικονομικής κρίσης.

Η παρέα της φεγγαρόπετρας στα «Μυστικά της Εδέμ» επιμένει ότι της κάνει καλό να είναι μαζί και δίνουν όρκο να μη χωρίσουν ποτέ

Τι κλάμα κι αυτό! Ποτέ δεν είχαμε ξαναδεί τους παρουσιαστές τόσο συγκινημένους. Έκλαψε η Τατιάνα ενώ αποχαιρετούσε το κοινό για το καλοκαίρι, κυρίως καθώς δήλωνε on camera, φυσικά, ότι «θα κρατήσει όλους του συνεργάτες της και δεν θα αφήσει κανέναν να πεινάσει». Συνήλθε γρήγορα βέβαια, διότι καλή η φιγούρα για το χειροκρότημα, αλλά δεν είναι ώρες να αναλαμβάνει ευθύνες στις οποίες δεν μπορεί να ανταποκριθεί, μια και οι «συνεργάτες της» πληρώνονται από τον ΑΝΤ1 και όχι από την ίδια, εξ ου και τόνισε ύστερα από λίγο: «Ας μην το πάρω και όλο επάνω μου, ο ΑΝΤ1 πληρώνει». Δυστυχώς οι δύσκολες ώρες, η αγωνία των εργαζόμενων, προσφέρονται για παντός είδους εκμετάλλευση, πόσω μάλλον για τηλεοπτική, από εκείνους που δεν ορρωδούν μπροστά σε ένα θεαματικό ριάλιτι αγωνίας-για-το-μέλλον-των-εργαζομένων. Κλάματα και στο «Μες στην καλή χαρά» από τον Σάββα Μπούμπουρα (κάποιος να του πει ότι κλαίει άσχημα), τον νεόκοπο πανελίστα- συμπαρουσιαστή της Ναταλίας Γερμανού, επειδή τελείωνε η εκπομπή. Αληθινά; Ψεύτικα; Πάντως, το κλίμα μελό επιτεύχθηκε. Αποχαιρέτησε, ευτυχώς όχι με κλάμα αλλά με πικρό χιούμορ, και ο Νίκος Μάνεσης το κοινό του Σαββατοκύριακου, λέγοντας «και Μαμαλάκης να ντυθώ, εκπομπή του χρόνου στον Αlpha δεν κάνω» – μπηχτή για τις εκπομπές μαγειρικής που εμφανίστηκαν τη φετινή χρονιά να ανταγωνίζονται την ενημέρωση. Αυτό είναι και το πιο ανησυχητικό στοιχείο της κρίσης που ανατέλλει, καθώς αποδεικνύεται ότι σε μια προβληματική τηλεοπτική αγορά μπορεί να συγκρίνονται τα ανόμοια εις βάρος ακόμη και πολύτιμων προγραμμάτων. Ωστόσο, αυτή η κουλτούρα της ασύμβατης σύγκρισης που ποδοσφαιροποιεί την τηλεόραση δεν προέκυψε αιφνιδίως, καλλιεργήθηκε εδώ και χρόνια από το αλόγιστο «παιχνίδι» με τα ποσοστά για λόγους εντυπωσιασμού. Επί χρόνια για παράδειγμα έκανε καριέρα ο Νίκος Ευαγγελάτος με δελτία ειδήσεων, των οποίων το περιεχόμενο συναγωνιζόταν τις σαπουνόπερες. Είναι φυσική συνέπεια να συγκρίνεται τώρα το δελτίο του με ένα ριάλιτι μαγειρικής.

Όλα είναι θέμα κουλτούρας και παράδοσης, και οι εγχώριοι τηλεαστέρες δεν φρόντισαν να καλλιεργήσουν εκείνη που θα τους στήριζε στο μέλλον.

Οι υπερβολικές πάντως συγκινήσεις στο φινάλε εκπομπών, τόσο που ώρες ώρες μας θύμισαν σχολιαρόπαιδα την τελευταία ημέρα της κατασκήνωσης, αποδεικνύει ότι ήρθαν οι δύσκολες ώρες που εδώ και χρόνια αναμένονταν. Θα έρχονταν έτσι κι αλλιώς. Ανεξαρτήτως της οικονομικής κρίσης που δυσχεραίνει και ενδεχομένως επισπεύδει τις αλλαγές. Οι τηλεοπτικές «φούσκες» υπήρξαν και παραμένουν πολύ περισσότερες από εκείνες των εφημερίδων, γιατί η τηλεόραση στήθηκε βιαστικά και διογκώθηκε ακόμη πιο γρήγορα. Ακριβοπληρώθηκε πολύς αέρας κοπανιστός, ιδίως στον τομέα της παρουσίασης, σαν να ήταν «χαβιάρι». Υπήρξαν και υπάρχουν συνεπείς επαγγελματίες από τη μια και ακριβοπληρωμένα ψώνια ή μετριότητες από την άλλη. Το δυστύχημα είναι ότι σε αυτό τον τόπο στον οποίο δεν υπάρχουν κριτήρια συνήθως την πληρώνουν οι πρώτοι και κατά κανόνα επικρατούν οι δεύτεροι, τα ψώνια και οι μετριότητες.

Όλα δείχνουν ότι από το φθινόπωρο πολλά αλλάζουν στην τηλεόρασή μας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα έχει καλύτερη ποιότητα.

Πόπη Διαμαντάκου

Comments are closed.