Μεγάλη έρευνα – αφιέρωμα του FLASH 96 για την Οδική Ασφάλεια
Νεκροί Ελλάδα – Ευρώπη
Οι νεκροί από τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας εξακολουθούν να είναι σε επίπεδα άνω των 1500 ετησίως. Ο ευρωπαϊκός στόχος τον οποίο συνομολόγησε η Ελλάδα για μείωση των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων κατά 50% τη δεκαετία 2000-2010, ήδη αποδεικνύεται άπιαστος.
Σχολεία – Οδική Ασφάλεια
Οι διαδρομές των μαθητών από και προς το σχολείο αποδεικνύονται εξαιρετικά επισφαλείς στη χώρα μας. Πολλά τα χαρακτηριστικά παραδείγματα οδικής ανασφάλειας που διαπίστωσε η έρευνα στην Αθήνα.
Προβλήματα – Διαδρομή Μαθητών
Τα πιο σημαντικά προβλήματα στη διαδρομή που ακολουθείται από το μαθητή προς ή από το σχολείο σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας είναι τα πεζοδρόμια. Άλλοτε δεν υπάρχουν καθόλου, ή είναι κατεστραμμένα, εμποδίζονται από σκουπίδια, είναι στενά και οι πεζοί αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν μέρος του δρόμου ή είναι σταθμευμένα σε αυτά αυτοκίνητα και μηχανάκια.
Ελλάδα – Ζώνη
Σε αστικό οδικό δίκτυο οι οδηγοί χρησιμοποιούν ζώνη ασφαλείας σε ποσοστό 72%, οι συνοδηγοί σε ποσοστό 68%, ενώ η χρήση ζώνης από τους επιβάτες στο πίσω κάθισμα είναι ελάχιστη, μόλις 19%, δηλαδή μόνο ένας στους πέντε επιβάτες του πίσω καθίσματος χρησιμοποιεί ζώνη ασφαλείας.
Ελλάδα – Κράνος
Στο σύνολο των οδηγών δικύκλων οι 3 στους 10 άντρες και γυναίκες μοτοσικλετιστές κυκλοφορούν κυρίως στις αστικές περιοχές χωρίς κράνος.
Τροχαία στις αστικές περιοχές
Τα 2 στα 3 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν στις αστικές περιοχές της χώρας, ενώ μέχρι τώρα υπάρχει ανεπίτρεπτα μεγάλος αριθμός πεζών μεταξύ των θυμάτων των τροχαίων ατυχημάτων στις αστικές περιοχές της Ελλάδος και συγκριτικά με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Επιθετική οδήγηση
Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο οι έλληνες οδηγοί βρίσκονται στα χαμηλότερα ποσοστά ευγένειας κατέχοντας τα υψηλότερα ποσοστά επιθετικής συμπεριφοράς στο δρόμο. Αυτό έδειξαν τα στοιχεία έρευνας σε 12 ευρωπαϊκές χώρες.
Βόρειος Άξονας (Πατρών – Κορίνθου)
Στο πέταλο του Κορινθιακού, δηλαδή στην κατ’ ευφημισμόν εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών, βρίσκονται τα πιο μελανά σημεία του οδικού δικτύου της χώρας. Ο βόρειος άξονας Πελοποννήσου περιλαμβάνεται στις πρώτες θέσεις στον πίνακα με τις 20 καρμανιόλες των ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων.
Επικίνδυνα σημεία
Πολλοί οι άξονες του εθνικού οδικού δικτύου οι οποίοι θεωρούνται υψηλού κινδύνου και είναι στην πρώτη γραμμή έργων και μέτρων βελτίωσης οδικής ασφάλειας σε Κρήτη, Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία, Πελοπόννησο, Μακεδονία κ.α.